torsdag 24 juni 2010

Varmt!

Jösses, vad varmt det har varit idag! Inte för att jag fått tillfälle att njuta av värmen så mycket, eftersom jag varit instängd på banken hela dagen ... dvs jag har varit på jobbet. ;-)
Men det SÅG fint och varmt ut när man tittade ut genom fönstret och såg alla lättklädda människor där nere på gatan. Sen kände jag ju att det var varmt när jag gick hem. Hade aningen för mycket kläder, kände jag ... jeans, T-shirt, långärmad tröja med dragkedja (som förvisso var öppen) och så jackan ... som jag också hade öppen. Det var ju inte så varmt när jag gick hemifrån på morgonen och dessutom är det rätt kyligt på jobbet, så om jag har för lite kläder med mig så riskerar jag att börja frysa.
Hoppas verkligen att värmen håller i sig ... åtminstone under morgondagen, när det är Midsommarafton. Förra året var det ju rätt kallt ... hm ... VÄLDIGT kallt, snarare ... så jag hoppas det blir bättre i år. Jag ska ju ha klänning och vill helst slippa ta på mig byxor ... de första timmarna åtminstone. Fast jag ska ju såklart packa med mig både långbyxor, extratröjor och strumpor ... för även om det är varmt på dagen, så blir det nog lite kyligare sen mot kvällen ... och som jag sagt tidigare, så fryser jag väldigt lätt.

Ikväll, efter middagen, så gjorde jag i ordning Smetanasillen som vi ska ta med till Midsommarfirandet imorgon.

På något sätt, så tycker jag att det luktar så mycket sommar om dill. Trots att man ju faktiskt kan köpa färsk dill året om, så känns det ändå som sommar för mig. Luktade jätte gott!

Den färdiga Smetanasillen, som nu står i kylskåpet.

Imorgon bär det av till Järsö, för att fira Midsommar ... men vi ska inte dit förrän framåt eftermiddagen, så eventuellt hinner jag skriva nånting mer här före det.


3 kommentarer :

  1. Ja idag har det varit härligt,, har turen och vara ledig nu ända till på söndag så vi passa på och åka och bada =)

    hoppas ni får en trevlig midsommar
    kram på dig

    SvaraRadera
  2. Åh, vad härligt med bad, Anna. :-)

    Trevlig Midsommar och kram till dig med!

    SvaraRadera
  3. Visst är Dill nå't Speciellt :)
    ***Trevlig Midsommar,vännen***

    /Kraam

    SvaraRadera