söndag 13 juni 2010

Så var helgen snart slut

Så var helgen snart slut igen. Tycker helgerna bara flyger fram ... trots att man knapps ens gör någonting.
Annars brukar man ju säga att tiden går fort när man har roligt ... men jag tycker nog tiden går lika fort när man inte gör nånting alls. Den här helgen har verkligen varit en extrem slappar helg. Det har ju förvisso varit rätt regnigt och blåsigt ute, så det har ju inte blivit av att man gjort så mycket pga det heller. Hade ju egentligen tänkt spela pingis med Viktor, men eftersom det blåste så mycket både igår och idag, så blev det inget av med det.
Istället höll vi oss inne. Jag fixade med bloggen och barnen kollade väl en del på TV och var ute på Internet.
Så målade jag Amandas naglar idag ... både på tårna och fingrarna. Sen målade jag henne med tatueringspennorna hon köpte igår.

Idag gjorde jag långkok till middag ... gjorde en köttgryta, som fick koka länge, så köttet blev riktigt mört och gott. Till det så åt vi basmatiris.

Imorgon är det så jobb igen ... och den här veckan blir det extra långa dagar. Jag måste börja tidigare alla dagar, eftersom vi har en på semester och då måste vi ju sköta hans jobb medan han är borta ... vilket innebär att man måste börja 40 minuter tidigare varje morgon. Jag och en kollega delade upp övertidsveckorna, så vi tog varannan vecka övertid ... och den här veckan är det så min tur.
Det låter ju inte särskilt mycket med 40 minuters övertid, men faktiskt så känns det som en enorm skillnad. Jag brukar känna mig supertrött de dagarna och sen när fredagen kommer, så är jag helt slut. Men, men ... det här är ju i alla fall den sista övertidsveckan nu för mig.

2 kommentarer :

  1. Hej
    Det är jättefint här! Härlig header och varma färger. Hoppas att du kommer trivas med ditt bloggande och att du fortsätter vara nöjd med blogger.
    Ha en bra dag!
    Rossan (cafémaze)

    SvaraRadera
  2. hoppas du får en bra vecka trots övertid.
    och det blev jätte fint här inne =)

    SvaraRadera