tisdag 22 juni 2010

Min favoritsång

Det finns en låt, som jag blir alldeles varm när jag hör. Vet inte varför, men jag blev stormförtjust i den första gången jag hörde den på radion. Jag lyssnade mest på äldre musik när jag var yngre ... och även idag, så föredrar jag nog egentligen sådan musik ... och när jag var i 20-års åldern och bodde hemma hos pappa, så lyssnade jag ofta på en musikkanal som hette "Radio Vinyl". De spelade då ett tag musik från -50, -60 och -70talet (senare begränsade de sig till enbart 60-talet, tror jag) och det var då som jag hörde den här låten.
Jag kunde lyssna på den hur många gånger som helst ... och därför så köpte min bror t o m en CD-skiva till mig ... enbart pga den här låten. Det var en skiva med låtar från 1972 ... och visst fanns det fler bra låtar på skivan, men det var enbart pga den här låten som han köpte skivan till mig.
Jag ÄLSKAR verkligen den här sången!



Lobo, med låten "I'd love you to want me"


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar