fredag 11 juni 2010

Välkommen till min nya blogg!

Har länge funderat på att börja blogga ... på riktigt ... och inte endast en forumknuten blogg, som jag haft tidigare. Jag har ju alltid älskat att skriva och har ända sedan jag var liten, varit mycket bättre på att uttrycka mig i skrift än i tal. Men ... sedan barnen kom, så har det inte blivit mycket skrivande alls. Har varken haft ork, lust eller tid.
Fast nu är ju barnen större ... och tiden borde finnas där i större utstreckning nu. Den senaste tiden har det ju dock varit en massa andra saker som upptagit min tid ... photoshop-tävlingar på FamiljeLiv (http://www.familjeliv.se/), spel på Facebook, skitsnackande på olika forum ... och så har jag ju varit tvungen att klämma in det verkliga livet däremellan också. Men nu har jag trappat ner på allt. Photoshop-tävlingar, har vi inte haft på länge ... spelen, har jag lite tröttnat på och forumaktiviteten, har också minskat. Så då tänkte jag att jag skulle ägna lite av min tid till att blogga istället.

Så ... vem är då jag?
Kanske en liten presentation vore på sin plats, så här i första inlägget?

Åsa, heter jag och är 34 år gammal. Jag är gift och bor med man och två barn i Mariehamn, på Åland. Hit flyttade vi hösten 2004, efter att jag bott hela mitt liv i Södertälje. Det kan väl tyckas som ett stort steg ... att ta hela familjen och flytta utomlands. Men i det läget, så kändes det så självklart. Södertälje kändes inte som ett ställe vi ville att barnen skulle växa upp på. Dottern hade precis börjat på dagis och vantrivdes enormt. Själv jobbade jag i hemtjänsten och trivdes inte med det alls. Jag var livrädd för att fastna i det jobbet för all framtid.
Så var vi på semester till Åland och det kändes som en lugn och trygg plats att bo på ... och när maken hittade ett passande jobb, så tog vi vårt pick och pack och flyttade.
Den första tiden var jag vårdledig med dottern, men när hon fyllt 3 år, så var jag tvungen att söka mig ut i arbetslivet. Först hade jag en tillfällig anställning, men efter sommaren 2006, så fick jag jobb på banken ... och där jobbar jag fortfarande kvar. Jag har hand om posten där och trivs fortfarande väldigt bra.

Min fritid ägnar jag mest åt att umgås med familjen. Andra intressen jag har är att redigera bilder i photoshop, sjunga, baka, laga mat, kolla på film och TV och att surfa på nätet bland annat.
I början av Mars 2008, så fick jag diagnosen MS (Multipel Skleros) och sedan 2 år tillbaka, så tar jag bromsmedicin mot det.
I den här bloggen har jag tänkt skriva om lite allt möjligt ... saker som händer i mitt liv och saker jag tänker på och funderar kring.
Kommer inte ha någon specifik inriktining, bara att det är mina tankar och upplevelser ... helt enkelt Tankar Mitt i Livet!
Så tänkte jag visa två bilder från idag också:

Jag, trött och sliten efter en arbetsdag.

















Jag lagar mat


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar