torsdag 17 juni 2010

Jag är ett geni!

Nja ... kanske inte riktigt. ;-) Men just nu känner jag mig jätte duktig, för jag lyckades lösa ett problem genom att googla mig till hur man ska ändra i html-koden ... och framför allt så lyckades jag ju förstå VAD och HUR man ska ändra. Jag kan ju ingen html alls, utan klistrar ju bara in färdiga koder. Så jag tycker att jag var jätte duktig som kunde klura ut hur jag skulle göra.
Jag ville ju ta bort ramen från bilderna jag lägger in här ... och i vissa teman så går det inte att göra det enkelt. Men så tänkte jag att ramarna ju borde stå någonstans i html-koden och då borde det ju även gå att få bort dem. Så då googlade jag lite och hittade en sida där det stod precis vad jag ville veta ... så då läste jag på sidan och testade sen att göra vad som stod.
Nu stod det ju inte exakt likadant i min kod, men jag fattade ändå att det borde vara samma ... så jag tog bort en del och ersatte det med annan text. Sen sparade jag och kollade om det verkligen hade funkat.
Och till min stora förvåning ... och enorma glädje ... så hade jag löst problemet! Det kommer jag ju ha stor nytta av i framtiden, eftersom jag har flera andra mallar där jag haft samma problem.
Så nu blev jag lite glad i alla fall.

1 kommentar :

  1. Härligt *tummen upp*
    ♥-ligt Välkommen till Oss här :
    * http://fixadinblogg.com/index.php?/index

    /Kraam

    SvaraRadera