lördag 26 juni 2010

Vår midsommar

Vi hade en jätte trevlig Midsommarafton igår. Var ute på Järsö hos familjen Högman/Gustafsson ... och även familjen Andersson var där. Tre familjer med två barn i varje familj, så vi var totalt 12 stycken. Barnen är ju precis jämngamla också ... pojkarna är födda -00, -00 och -01 och flickorna är födda -02, -03 och -03 ... och de leker alla så bra tillsammans.
För barnen blev det en del studsmatthoppning, bastu, bad, fotboll, volleyboll och vad annat de sysselsatte sig med.
Sen blev det mat ... sill och potatis med en massa andra tillbehör. En stund senare ... efter en fotbollsmatch mellan barn och föräldrar, så blev det grillad oxfilé och senare på kvällen blev det en massa supergoda efterrätter ... tre olika sorter + glass och jordgubbar. Riktigt mumsigt, var det ... och riktigt mätt, blev man.
Maten var jätte god och även drycken ... tog en snaps till sillen ... och sen blev det vin resten av kvällen ... vitt vin till förrätten och rött vin till oxfilén. Sen blev det ju kaffe till efterrätten.
Var riktigt trevligt, hela tillställningen ... och en midsommarstång fick vi upp också. I vanlig ordning, så var det vi mammor, som fixade till den ... och vi blev nog väldigt nöjda, måste jag säga.
I år blev det faktiskt ganska stor uppslutning när vi skulle dansa runt stången också ... en hel del av pojkarna, fick vi ju med oss i år. Förra året blev det bara vi tjejer som dansade runt stången, men i år var vi många ... så det var ju riktigt roligt.
Sen var ju vädret helt okej också ... kunde väl ha varit lite varmare, förstås, men om man ska jämföra med hur det var förra året, så var det ju otroligt fint väder i år. Det var ju soligt ... även om solen gick i moln från och till ... och jag klarade mig bra med klänning utan att frysa alltför mycket ... även om jag ju fick sätta på mig koftan efter en stund.
Hur som helst, så hade vi en jätte trevlig kväll ... och kom inte hem förrän vid 1 i natt. Barnen var rätt trötta då, så det var bums i säng ... efter att de borstat tänderna. Sen gick de upp strax efter 10 i morse, tror jag.

Lite bilder från dagen:

Ingela, Jonna och jag
Isak, Emil och Viktor








Dans runt midsommarstången
Ålands flagga i midsommarstångens topp
Amanda, Elsa och Alexandra









Idag har det hittills varit en rätt lugn dag ... har tvättat lite, bäddat rent i sängen och suttit vid datorn. Ikväll bär det av till Järsö igen ... för att kolla på fotboll, antar jag ... och för att hämta bilen.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar