söndag 13 juni 2010

Varför denna titel?

Hur tänkte jag när jag valde den här titeln på bloggen? Tankar Mitt i Livet ...

Jo ... inte är jag väl riktigt mitt i livet ännu ... förhoppningsvis. Vill nog gärna bli lite äldre än 68 år, i alla fall.
Men ... jag jag är väl nästan mitt i livet, ändå. Dessutom vet man ju aldrig när man kommer dö. Om jag skulle dö imorgon, så är jag ju långt ifrån mitt livs mitt. Då skulle jag ju snarare vara på upphällningen. Skulle jag leva till jag blir över 100, så vore jag ju i så fall bara i början av livet nu ... så det beror ju en del på vad man refererar till.
Vad jag menar, är väl att jag är mitt i vuxenlivet, på ett sätt. Jag är ingen tonåring längre, men är heller inte pensionär. Jag är nånstans där mitt emellan ... och därför valde jag denna titel. Tankar från en kvinna mitt i livet.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar