onsdag 16 juni 2010

Jobbig dag

Idag är jag verkligen superless på allt vad printrar heter!
Den här dagen har verkligen varit sk*t ... och det började redan i morse ... och vad som inledde denna kassa dag var just en printer.
Den här veckan är det jag som printar på morgnarna (jag och en kollega har delat upp veckorna mellan oss eftersom han som gör det i vanliga fall är på semester). Vi printar listor, kontoutdrag och diverse brev.
Hur som helst ... det brukar gå bra, för det mesta, men i morse var det nån idiot som hade stoppat in en felaktig fil bland alla andra filer och det såg precis ut som alla andra filer. Jag brukar ju alltid kolla att papperstypen är samma, för annars blir det fel ... och papperstypen var exakt samma som på allt annat som låg där, så det var helt omöjligt att veta att den inte var i samma format. Men ... det var ju en helt annan modell, och eftersom jag släpper iväg alla listor samtidigt, så innebar det att alla listor som kom efter den filen blev helt fel. Istället för att börja vid brytningen, så började sidorna mitt på pappret ... och när jag upptäckte det, så försökte jag ändra så gott det gick ... men det insåg jag snabbt var en omöjlighet. Så ... det blev ju bara till att skriva ut allt på nytt ... allt utom den felaktiga filen, då.
Men ... det var ju inte nog med det strulet heller. En kort stund senare så blev det strömavbrott och allting slocknade och bröts ... allt utom datorn (som gick på backupen). Snart kom ju strömmen tillbaka, men då hade det ju blivit knas med de andra skrivarna. Två stycken, hade allt brutits till, så jag var tvungen att skicka informationen till de igen ... och det som redan skrivits ut i dem fick jag slänga eftersom jag ändå skrev ut det nya (gick fortare att slänga allt än att reda upp vilka sidor som skrivits ut och vilka som inte skrivits). Så den 4:e printern ... den hade det blivit rejält papperstrassel i, så jag fick ta dit min kollega att fixa trasslet ... och flera filer fick jag skriva om där också.
Var mäkta irriterad. ALLT gick liksom fel!
Det blev ju rejält försenat också. I vanliga fall brukar jag ju vara klar med printningen vid 8.30, men i morse var jag inte färdig förrän ca 9.20. Min kollega fick hämta in posten åt mig, eftersom jag inte hann pga det där strulet.
Jaha ... inte nog med det ... en annan kollega visade sig vara sjuk också, så då var jag tvungen att göra ett arkiv-jobb, som hon annars gör. Jag fick ta det pö om pö under dagen, eftersom jag hade sååå mycket annat att göra också. Det extra-jobbet tog mig nästan hela dagen. Var ju tvungen att stressa hemskt med mina övriga uppgifter också pga det.
Hua ... hoppas verkligen att morgondagen blir bättre.

När jag kom hem, så kändes det i alla fall lite bättre, för när jag kom in i köket så möttes jag av en sån här fin bukett:



Det var Amanda som hade plockat den idag.

Sen behövde jag inte laga så mycket mat, heller, för vi åt bara korv med bröd till middag. Skönt, efter en hemskt ansträngande dag.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar