söndag 27 juni 2010

Åt grillad oxfié igen

Idag blev det grillad oxfilé för tredje dagen i rad. Fast den här gången lagade vi maten själva, här hemma. Jag marinerade köttet och så gjorde jag en Fransk potatissallad och till det hade vi kall vitlöksås, gjord på Grekisk yoghurt och så hade vi Barbecuesås, vitlöksbröd och tomat till.  Riktigt gott, var det ... helt perfekt sommarmat. Lär inte bli den sista gången vi äter den rätten i sommar. Är ju bara sååå gott!

Dagens middag


Idag har jag mest varit inne och tagit det lugnt. Var bara ute en kort stund när Viktor och jag var till affären. Vi hade ju ingen Grekisk yoghurt hemma, vilket jag ju behövde till såsen ... så då blev det till att ta en liten promenad till Mathishallen. Så köpte jag ju vitlöksbröd också, när vi ändå var på affären ... plus lite andra smågrejer som behövdes. Tänk, att man alltid kommer på en massa saker man behöver när man är på affären ... saker man inte ens tänkt på förrän man kommer dit.


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar