onsdag 23 juni 2010

Fick besök igen

Känner mig rätt trött idag. Vet inte riktigt varför. Kanske för att jag hade så ont i kroppen igår och i natt, vilket resulterade i rätt dålig sömn? Eller så beror det kanske på att det varit lite varmare idag och att jag var ute en stund på kvällen och fick lite sol?
Fast det var ju himla skönt ute, i alla fall. Hoppas det fortsätter så. Jag vill ju ha varmt till midsommar. Är ju bara två dagar kvar nu ... eller inte ens det, egentligen.
Det känns ju sååå skönt att det är kort vecka den här veckan. Skönt, och välbehövligt efter förra veckans extra långa vecka. Tre härliga dagars ledighet, då man bara kan njuta av den underbara sommaren. Jag älskar vår nordiska sommar ... åtminstone när värmen kommit. Vackert ... det är det ju även om det är kallt och regnigt ... fast jag har ändå svårt att riktigt njuta av sommaren när det är alltför kallt. Jag är ju så hemskt frusen av mig. Fast vackert, är det ju oavsett. Alla blommor, alla buskar som får liv ... och alla fåglar som kvittrar och har sig överallt. Sååå underbart, är det!

Ikväll hade vi besök av Amandas bästa kompis igen ... hennes bror var på träning, och efter det kom han också hit, för han ville se på fotbollsmatchen från vår balkong. Vi bor ju precis vid idrottsarenan med värsta utsikt över hela planen, så det är bra utsikt om man är intresserad av att se på fotboll. Själv är jag väl måttligt intresserad ... men det finns ju andra som tycker sånt är kul.
Amanda och Alexandra, var väl inte heller särskilt sugna på att se på fotboll, så de gjorde annat istället. Bl a så var jag och Ingela till skolgården med flickorna ... och sen, när vi kommit hem, så åt tjejerna lite frukt och så lekte de.

Alexandra och Amanda

Nästa gång vi träffas blir på fredag ... då det är Midsommarafton ... vilket jag ser hemskt mycket fram emot!


1 kommentar :

  1. Vilket härligt foto på glada tjejjer ♥ /Kram,vännen & Trevlig Midsommar!

    SvaraRadera