måndag 6 juni 2011

Vill bli frisk!

Nu börjar jag bli riktigt less på den här förkylningen. Vill bli frisk, frisk, FRISK! Jag har ju blivit så hemskt illamående efter allt snytande och hostande och idag har jag till och med haft en hel del värk i kroppen ... nästan sådan värk som jag kan få av min medicin ... muskelvärk, som man får vid typ influensa. Men influensa har jag ju inte. Jag har ju ingen feber. Fast sjuk, känner jag mig för det.
Sen är jag ju så hemskt hes också fortfarande. Har varit hes i över en vecka nu och det börjar bli otroligt irriterande. Kanske att min röst skulle komma tillbaka lite fortare om jag bara lät bli att prata? Men det är ju näst intill omöjligt för mig att hålla tyst. Jag MÅSTE ju prata. Det finns ju så mycket att säga hela tiden och jag kan verkligen inte sluta upp med det. Jag ÄR verkligen en otroligt pratsam person och säkert finns det en del som skulle tycka om att jag pratade lite mindre ett tag *läs: min familj* ... men det är inte särskilt lätt. Sen känns det rätt meningslöst att införa talförbud också, eftersom folk hela tiden ska fråga mig saker och då måste jag ju svara. Trots att familjen vet om att jag är hes och att jag egentligen inte bör prata, så fortsätter de ändå att fråga saker ... så då känns det ju rätt meningslöst att ha ett sådant förbud. Men ... jag skulle ju i alla fall kunna säga till mig själv att jag ska prata så lite som möjligt. DET skulle ju kunna funka, i alla fall. Jag vet att jag babblar en massa i onödan ... mycket utfyllnad och mycket snack bara för att det inte ska bli tyst, typ. Så jag skulle ju faktiskt kunna hoppa över allt det där onödiga. Merparten av alla ord och meningar som kommer från min mun ÄR nog faktiskt rätt onödiga. Så jag kan ju testa att skippa allt det där onödiga snick-snacket. Så kanske rösten kommer tillbaka snart. Jag hoppas verkligen det! Vill SÅ bli frisk igen!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar