onsdag 29 juni 2011

"Är du överallt?"

Jag måste ju erkänna att jag inte haft nån vidare ork ... eller ens lust ... till att blogga de senaste dagarna. Har haft så mycket på jobbet så jag känner mig alldeles slutkörd. Jag printar ju den här veckan, eftersom han som gör det i vanliga fall är på semester och nästa vecka kommer det bli likadant, eftersom han fortfarande är ledig då.
Detta innebär för mig extra långa arbetsdagar och dessutom en massa extrajobb under hela arbetsdagen. Jag måste ju liksom utföra detta utöver mina vanliga arbetsuppgifter, så visst känns det på. Jag går som en duracellkanin på dagarna ... fram och tillbaka ... överallt ... runtomkring ... och ögonen flackar runt, runt för att scanna över alla ytor och se till att jag inte missat något. Blir ju helt matt av alla olika uppgifter jag nu får utföra ... och så att dagarna är lite längre känns ju också på.
Idag fick jag faktiskt en kommentar från en kollega på en annan avdelning ... nåt i stil med: "Är du överallt?" Jag hade ju hand om printningen plus att jag skötte mitt vanliga jobb, så hon tyckte väl det verkade som om det var jag som gjorde allting på vår avdelning. Hon sa ju det också ... att killarna (mina kollegor) ju inte ens syntes till. Men jag verkade vara på alla poster, typ. Och precis så känns det ju för tillfället. Dels har jag fått mer att göra på mitt vanliga jobb och dessutom har jag ju nu den där printningen ... så visst känns det som om jag gör otroligt mycket just nu. Tydligen är det något som då också märks utåt sett, eftersom jag får kommentarer om det.
Fast snart blir det väl ändå bättre. Vi har ju en sommarvikarie hos oss just nu som jag håller på att lära upp lite smått. Nu i början så tar ju det dock lite extra tid ... att lära upp en helt ny person ... men sen, när han lärt sig mer, så borde det ju lätta upp lite för mig.
Snart är det ju i alla fall helg ... och det behövs, kan jag säga. Den här veckan har verkligen känts superlång. Hoppas bara att det här underbara vädret håller i sig också ... så att man får njuta av lite värme under tiden man är ledig. När jag är på jobbet, så kan det ju egentligen kvitta hur dant väder vi har. Fast på helgen vill jag ha sommar! Jag tycker verkligen det är helt underbart nu! Precis det väder som jag älskar!

1 kommentar :

  1. Du får ta det lite lugnt vännen...
    Jaaa,visst är det underbart med Sommar & ☼

    /Kraaaaaaaaaaam från mig & Tack sååå ♥-ligt för din kommentar,blev sååååååååå glad :)
    Ha dé!!!

    SvaraRadera