tisdag 28 juni 2011

Pizza-test för Buzzador

Jag är ju en så kallad Buzzador och nu hade jag kommit med i en ny kampanj, som vi testade till middag igår ... nämligen frysta pizzor. Märket var Dr. Oetker och sorten vi skulle testa, hette Stoneoven Tradizionale.
Det finns tre olika smaker på dessa pizzor ... Mozzarella, Salami och Tonfisk. Tyvärr kunde vi inte testa tonfiskpizzan, eftersom jag inte fick tag på någon sådan ... fast mozzarellan och salamin, hittade jag. :-)


Jag värmde upp ugnen till 220 grader, som det stod ... och sen tillagade jag pizzorna direkt på gallret. Jag tolkade beskrivningen som att man skulle göra på det sättet. Faktiskt, så tyckte jag att beskrivningen var lite svårtydd. Det var i princip endast en bildbeskrivning och jag vill ju egentligen ha textbeskrivningar, så att jag kan läsa exakt hur man ska göra, men denna såg ut så här:

Visst ... inte ÄR den väl egentligen svår att tyda, bara att JAG hellre läser momenten i text ... Gör si och Gör så osv.

Hur som helst ... jag tillagade två åt gången, så delade jag sen upp de i slices, så kunde vi alla äta samtidigt vartefter pizzorna blev klara.

Före gräddning

I ugnen

Efter gräddning
Så hur smakade då pizzorna? Om man ska jämföra de med andra frysta pizzor, så tycker jag att dessa får ett väldigt högt betyg. De hade luftig och spröd botten ... och när de precis kommit ut ur ugnen, så var de enkla att skära och tugga. Sen hårdnade de lite efter att de varit ute en stund. Storleken var rätt lagom och smaken var helt okej. Visst hade det ju kunnat vara lite mer sås och lite mer ost, förstås ;-), fast de gick ju bra att äta. Godast, var mozzarellapizzan. Det tyckte nästan alla av oss (om man ska räkna procent, så var det 80 % av oss testare, som bäst gillade mozzarellapizzan). Det var god smak ... lite mer ostig och så var det gott med körsbärstomaterna på.

Viktor funderar över hur det smakar


Mmm, vad gott!
Så ... i klassen "Frysta pizzor", så får denna pizza ett högt betyg. Kanske inte den allra godaste frysta pizzan vi smakat, men långt ifrån den äckligaste. Kanske att jag skulle ge betyg 4 av 5 i den genren.
Men ... om man jämför med goda hemgjorda pizzor eller pizzeriapizzor, så får ju denna ett riktigt lågt betyg. Man kan ju inte alls jämföra på det sättet, eftersom man aldrig kan få samma upplevelse med någonting fryst och uppvärmt. Det kommer nog ingen någonsin lyckas åstadkomma.
Det funkar ju dock bra som mat om man vill ha nåt snabbt och enkelt ... och som smakar hyfsat. Om man vill ha en fryst pizza, så är denna absolut att rekommendera ... men det är ju knappast någon wow-upplevelse om man vill ha riktigt god mat.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar