lördag 4 juni 2011

Äntligen hittade jag Zumba-spelet!

I morse måste Amanda ha varit bra trött. Jag och Viktor vaknade vid typ 10-tiden. Då hade maken varit uppe länge och hade redan ätit frukost och läst morgontidningarna. Jag och Viktor började då direkt att fixa frukost till oss, men Amanda låg fortfarande och sov. Vi lät henne sova vidare och åt upp vår frukost i lugn och ro. Vi hann äta upp och duka av ... och jag hann till och med fylla diskmaskinen innan hon behagade komma upp. Men sen ... någon minut efter 11 ... DÅ kom en nyvaken flicka ut från barnens rum. Nog för att hon brukar sova länge på morgnarna när hon är ledig, men inte så länge som till 11. Jösses! Då är det ju nästan lunchdags. Ja, på jobbet ÄR det ju lunchdags vid den tiden. Men för Amanda blev det frukost då istället.
Jag fixade fram frukosten till henne och sen gav jag mig iväg ut på stan. Jag var ju tvungen att hinna innan bokaffärerna stängde. Jag tänkte nämligen köpa varsin bok till barnen ... som de ska få i avslutningspresent på onsdag. Vi har ju gett Viktor en avslutningspresent alla år sedan han började 1:an. Jag tyckte det var en bra idé ... en slags belöning för att han kämpat på bra i skolan hela året ... och nu har vi ju två skolbarn, så nu måste vi köpa två presenter. Böcker, tycker jag är en rätt smart belöning för skolarbetet ... och gärna nåt typ faktaboksaktigt, fast ändå roligt. Jag hittade dock inte riktigt vad jag hade tänkt mig, men till Amanda så köpte jag en slags fråga-bok ... där det stor lite fakta om hur saker fungerar. Hon är ju rätt nyfiken av sig och undrar ibland om hur saker kommit till, varför, hur m.m. ... så då tänkte jag att den här boken kanske kunde vara kul för henne.
Till Viktor köpte jag en bok med roliga historier i. Kanske inte så utvecklande, direkt, men han har ju tidigare år fått liknande böcker som jag nu köpte till Amanda. Hade egentligen tänkt mig en annan bok, men den fanns inte.

Efter att jag handlat presenterna, så gick jag hem för att hämta barnen. Amanda skulle köpa en present till sin kompis, som har kalas i morgon och då tänkte jag att vi skulle ta med Viktor på stan också ... nu, när det var så vacker väder. Det var ju soligt och skönt, så jag tänkte att vi kunde köpa varsin glass efter att vi handlat present ... och det var precis vad vi gjorde. Vi satte oss på en bänk och åt upp våra glassar ... och bara njöt av det underbara sommarvädret.

Jag köpte faktiskt en sak till mig själv idag också ... nämligen Zumba till Wii! Jag har velat köpa det ett tag, men affären här i stan har inte haft det och när vi kollade efter det nu när vi var i Sverige förra helgen, så hade alla affärer sålt slut på just det spelet. Men NU fick jag äntligen tag på det, så då slog jag till!


Jag var ju såklart tvungen att testa det efter att vi kommit hem ... och det var inte heeelt lätt, måste jag säga. Det var faktiskt mycket svårare än jag trodde ... och jag var heller inte så koordinerad som jag trodde. Jag körde ju ändå på den lättaste nivån, men tyckte det var jätte svårt att få ihop alla rörelser och rörelsemönster. Slut, blev jag ju också ... och svettig ... så jag var ju tvungen att ta en dusch direkt efteråt. Det var ju rätt kul ändå, och skulle nog faktiskt kunna vara en passande träningsform för mig. Men innan jag kör igen så måste min träningsvärk gå över ... alltså träningsvärken som jag kommer att få. Jag har ju redan börjat känna av lite värk i armarna efter mitt 20-minuters träningspass, så det kommer garanterat kännas av ordentligt imorgon. Hua! Men det vore ju hemskt kul om jag kunde hitta en träningsform som passar mig ... och som jag tycker är KUL! Annars blir det bara blaha blaha av det hela. Men detta skulle nog kunna funka, faktiskt.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar