måndag 27 juni 2011

Vi ska resa bort!

Idag har verkligen varit en riktigt skitdag! Har varit arg och irriterad typ hela dagen. Anledningen varken orkar eller vill jag kommentera här, men hur som helst så har jag inte känt mig nåt vidare idag. Jag skrev ju här nyligen att jag inte riktigt längtade till semestern ... att jag kände mig stressad över att den snart var på kommande. Men efter idag, så känner jag att jag inget hellre vill än att få gå på semester. Jag vill så, så, så, så, så gå på semester. Just nu skulle jag bara vilja skrika rakt ut: JAG VILL HA SEMESTER!
Så känner jag i alla fall idag ... när jag är på uruselt humör och irriterad på allt som har med jobb att göra. Blä!

Jag blev ju dock på liiite bättre humör när jag fick ett mail från maken på eftermiddagen, där han berättade att han bokat en resa åt oss ... en resa till Alanya, i Turkiet. All inclusive! Ingen av oss har varit i Turkiet tidigare, så det blir en ny erfarenhet. Sen har jag ju heller aldrig varit på någon All-inclusive-resa heller tidigare, så det ser jag ju en del fram emot ... och så får man väl hoppas att de har bra mat på hotellet, förstås. Tror det kommer bli riktigt nice!

Här ska vi bo en vecka. Det kommer nog bli helt underbart!


Fler filmer från Alanya, Turkiet hos Fritidsresor

Vi firar ju 10-årig bröllopsdag sen i Augusti också, så man kan väl kanske se det här som en slags resa för att fira det? Så får ju barnen också ta del av resan, förstås. De ser ju otroligt mycket fram emot den! Amanda är ju helt vattentokig, så hon längtar efter att få bada i massor. Vi har också anmält båda barnen till Superkids, så vi får hoppas att det är bra, eftersom man måste anmäla och betala hemifrån. Amanda kan ju vara lite rädd för sådana situationer ... men nu kommer hon ju ha Viktor med sig, så då kommer det säkert gå bra. 
Jag tror det kommer bli en jätte kul semester i år ... för hela familjen. Så nu börjar jag längta oerhört mycket efter semestern! Måste ju fundera över vad som fattas inför resan ... och om något behöver inhandlas. Barnen behöver nog mer badkläder och Viktor måste ha nya skor i alla fall.
Tror inte vi behöver ha med så jätte mycket kläder, egentligen, för det lär ju bli hyfsat varmt. Läste att det dagtid brukar vara 34 grader där i Juli/Augusti, så då klarar man sig nog bra utan en massa tjocka tröjor, i alla fall. ;-)

2 kommentarer :

  1. Vad härligt med resa till Turkiet.. Vi vill dit nästa år =)
    Vi har ju varit till bullgarien där vi hade allinclusive och det var hur bra som helst.. så skönt och bara gå och välja mat 3 gånger om dagen , dricka vad man ville vid poolen och äta glass mm .. En kväll fick vi byta bort våran buffe och äta i resturangne istället. och sista kvällen gick vi ut på gågatan och åt på en mysig resturang vid vattnet.
    kram

    SvaraRadera
  2. Ja, det ska bli jätte härligt. Vi tänkte att vi skulle testa All-inclusive en gång, i alla fall ... trots att vi nog egentligen varit lite tveksamma till det tidigare. Vi vill ju egentligen ha mer valfrihet. Men ... när vi var på Teneriffa för 3 år sen, så åt vi ju ändå de flesta måltiderna på hotellet, så då hade man ju egentligen kunnat ha all-inclusive lika gärna. Så kan man bara se till att slappa och njuta av ledigheten.
    Är dock lite orolig över att man kommer gå upp alltför mycket i vikt av all inkluderad mat och dryck. ;-)

    SvaraRadera