onsdag 23 februari 2011

Tänk om ...

Tänk om  man hade oändligt med pengar ... så mycket att man kunde köpa precis vad man ville. Det vore helt underbart. Då skulle jag nog köpa mig en helt ny kollektion av kläder. Jag älskar kläder och har ändrat klädstil en hel del de senaste åren ... men tyvärr har jag ju inte haft råd att köpa så mycket nytt, så därför får jag dras med mina gamla paltor trots att de egentligen inte alls känns som JAG. Sen har jag ju lite problem med att köpa kläder också. Eller ... tröjor, brukar det inte vara några problem att hitta. Även kjolar och klänningar brukar gå bra. Men byxor, har jag väldiga problem att få tag på. De är ju alltid för långa. Eller så är det kanske jag som är för kort. ;-) Beror väl på hur man ser på saken. Oftast, när jag går in i en affär för att köpa byxor, så kommer jag ut ur affären utan att ha fått något uträttat. Jag kollar och testar, men det ser för det mesta helt idiotiskt ut. Synd att jag är så himla frusen av mig. Annars hade jag ju kunnat använda kjolar mer istället. Men det funkar verkligen inte. Hu, vad jag skulle frysa då. Hösten 2006, så hittade jag faktiskt några jätte snygga, svarta byxor på KappAhls barnavdelning. Jag köpte då två olika modeller (ena i strl 158 och andra i strl 162) ... och jag ångrar SÅ att jag inte köpte flera par på en gång. De var ju otroligt billiga, jämfört med vuxenbyxor ... och de VAR verkligen sk*tsnygga! Men ... det var ju, som sagt, barnbyxor och då är de inte riktigt gjorda för att användas år efter år, dag ut och dag in. Då går de nämligen sönder. Så nu har båda paren blivit trasiga. :-( Och inte har jag hittat några liknande par, tyvärr.
Fast jag har faktiskt funderat rätt allvarligt på att börja köpa kjolar och snygga strumpbyxor istället, eftersom jag vet att jag har sådana byxproblem. Men ... jag har ju inget särskilt stort klädkonto. Köper nästan aldrig kläder till mig själv, trots att jag verkligen skulle vilja shoppa mer ... och byta ut typ hela garderoben. DET vore himla kul. KUL, men otroligt kostsamt ... och några sådana resurser har vi inte i dagsläget. Men drömma, kan man ju alltid.
En annan sak, som jag skulle lägga pengar på om man hade hur mycket som helst ... det skulle vara på att resa. Jag älskar att resa och att se nya platser. Någon gång skulle jag vilja åka med hela familjen till USA ... och vara där i flera veckor. Jag och maken var i Las Vegas 2006 och 2007, men då lämnade vi barnen hemma. Dessutom var vi ju "bara" i Las Vegas och det är ingen riktig barnstad. Det är mer som ett nöjesfält för vuxna. En helt otrolig plats, dock, fast inget ställe som jag vill ta med mig barnen till.
Men hade man oändligt med pengar, så skulle man ju kunna resa precis vart som helst ... med hela familjen. Det vore verkligen superkul! Det finns så otroligt många ställen som jag aldrig har varit på och det finns sååå många ställen jag skulle vilja besöka.
En annan sak, som man ju också skulle kunna slösa pengar på ... om man hade hur mycket som helst ... det vore ju såklart att köpa ett nytt boende. Vill ju helst att barnen ska ha varsitt rum, åtminstone. Så det vore en annan grej som man kunde slänga ut pengar på.

Nu är ju inte vi rika som troll. Vi HAR inga oändliga pengaresurser. Men ... drömma, kan man väl alltid få göra. ;-) Vad vore livet utan drömmar?


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar