lördag 19 februari 2011

Ja, så blev det med det ...

Jag vet att jag sa tidigare att jag inte tänkte gå ut idag ... men man ska nog inte lova för mycket. Haha! Jag TÄNKTE faktiskt inte gå ut idag, men så blev jag ju så extremt trött idag på eftermiddagen ... och då föreslog maken att vi skulle gå ut på en långpromenad. Det var ju soligt ute och det var inte fullt lika kallt längre, så då tänkte jag ändå att det kanske kunde vara skönt.
Barnen ville dock inte följa med. Amanda hatar långpromenader ... så idag fick hon faktiskt tillåtelse att vara hemma. Viktor och hon hade andra saker för sig, så då fick det bli en promenad på tu man hand med maken. Det var faktiskt riktigt mysigt. Visst var det rätt kallt och visst brändes det i kinderna efter ett tag ... fast jag var ändå tillräckligt varmt klädd, tycker jag ... och det var verkligen välbehövligt med så mycket frisk luft. Jag blev verkligen betydligt piggare av den långa promenaden.

När vi kommit hem, så var det matlagning som stod på schemat ... krämig risotto med Västerbottenost och stekt kyckling till. Så gjorde jag även en förrätt, eftersom vi hade lite svart stenbitsrom och crème fraiche kvar sedan i måndags. Jag gjorde då rårakor med crème fraiche, hackad rödlök och stenbitsrom. Det var verkligen riktigt, riktigt gott! Till och med Amanda gillade förrätten, trots att hon inte gillar varken rom eller rödlök annars ... men ihop med allt annat, så tyckte hon att det var riktigt gott. Hon tömde faktiskt sin tallrik. Så det kommer jag nog göra fler gånger!
Varmrätten, var också riktigt god. Konsistensen på risotton blev otroligt lyckad. Är nog den bästa risotto jag gjort, faktiskt. Synd bara att vi inte hade något vitt vin hemma, för det hade jag egentligen velat ha i. Det var väl det enda som drog ner "betyget" på rätten något. Annars var det perfekt.
Till maten så drack jag och maken av vinet som jag fick av mina kollegor i födelsedagspresent ... och shit, vilket gott vin! Hon kan verkligen sin sak, min kollega (som köpte vinet). Hon vet ju lite vad jag gillar för smaker ... vilket är väldigt annorlunda mot hennes egen smak ... och trots att detta vin var Spanskt, så var det verkligen HELT i min och makens smak. Annars brukar vi mest gilla viner från Sydafrika, Australien och Kalifornien. Fast detta funkade verkligen otroligt bra! Nice!

Nu ska jag gå och ta mig en dusch. Sen är det melodifestivalen som gäller. Ikväll är det ju Eric Saade. Kan ju bli lite spännande och se vad han har för låt. Jag och Amanda älskade verkligen hans låt förra året, så det blir ju lite spännande.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar