söndag 13 februari 2011

Ruggig

Fy, vad jag känner mig ruggig nu. Vi var ute på söndagspromenad för ett tag sedan ... i det otroligt vackra ... men också väldigt kalla vinterlandskapet. Det var ju skönt ändå att få lite frisk luft. Det behövdes nog efter gårdagens inne-dag. Fast kallt var det och Amanda gnällde en hel del under promenaden. Hon gillar INTE promenader. Fast efter att vi behövt lyssna på hennes gnällande en lång stund, så lyckades maken motivera henne till att sluta med det. Efter det, så blev det en klart behagligare promenad.
Vi var även förbi affären på hemvägen. Behövde ju bland annat mjölk och lite andra grejer. Så köpte vi hem lite ingredienser till en snabb lunch ... baguette med lite goda pålägg. Klockan var ju rätt mycket och vi ska ju hinna med att äta middag idag också, så därför var vi tvungna att ta nåt som gick fort och som inte var alltför mättande. Så då fick det bli lite goda mackor ... och som dryck fick de som ville (dvs alla utom jag) varm choklad. Det var ju gott för dem med nåt lite värmande efter den kalla långpromenaden.

Ikväll blir det köttbullar till middag ... köttbullar med potatismos ... hemlagat, såklart. Det var Viktor som önskade sig det, så då får man väl tillgodose hans önskemål. Jag ska väl börja med köttbullssmeten om en stund.
Lite senare ... efter att vi ätit middag ... så ska jag förbereda morgondagens middag. Det är ju Alla hjärtans dag då ... och jag tänkte vi skulle ha nåt lite speciellt ... och romantiskt. Men eftersom Viktor har judo-träning imorgon kväll, så hinner jag inte laga så mycket mat före han ska iväg, så därför lagar jag maten idag istället ... så är det bara att värma och sen dekorera imorgon kväll. Då borde vi hinna bra i alla fall.

Igår var förresten en väldigt bra dag ... vi fick städat hela lägenheten ... smidigt, gick det också och barnen var riktigt duktiga. Efter att de städat färdigt, så fick de lov att baka ... helt själva. Jag slog upp receptet på Hastbullar, tog fram ingredienserna och sen började de baka. Jag hjälpte dem knappt alls. Riktigt duktiga, var de och gott, blev det. Det smakade precis som det skulle, i alla fall. :-)
Sen blev det taco-middag och ännu lite senare blev det att kolla på Melodifestivalen. Den här gången tyckte jag det var helt rätt bidrag som gick direkt till final. Just nu, så känner jag att Sanna Nielssen gärna får vinna finalen sen och gå till Eurovision. Tyckte den var riktigt bra, faktiskt. En perfekt låt, enligt mitt tycke.

Nu har barnen bara en vecka kvar i skolan före de får gå på Sportlov. Själv ska jag också vara ledig på sportlovet, så det ska bli himla skönt! Bara en vecka kvar att jobba tills man ska vara ledig en hel vecka! Blir väl dock en rätt intensiv arbetsvecka. Måste ju liksom förbereda en massa eftersom jag sen ska vara ledig. Men, men ... är ju skönt att ha mycket att göra också, på ett sätt ... för då går ju tiden mycket fortare.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar