torsdag 3 februari 2011

Nu är jag len och fin

Ikväll så epilerade jag mina ben och under armarna. Det var alldeles för länge sen, så det fanns verkligen ett stort behov av att ta fram apparaten. Jag tycker det känns hemskt obehagligt att vara så hårig (trevligt samtalsämne ;-)). Jag känner mig så ofräsch, på ett sätt. Ändå låter jag ibland det gå ett tag innan jag plockar fram epilatorn ... ork, är väl den största orsaken de gånger det tar lång tid emellan. Men idag hade jag bestämt mig, så då blev det av.
På sommaren skulle jag dock aldrig gå så här länge och vara så pass hårig som jag nu var. Nej, på sommaren vill jag hålla mig slät hela tiden. Skulle liksom aldrig visa mig utomhus i ett linne om jag har hår under armarna. Inte skulle jag ha håriga ben under en kjol heller. Det skulle ju vara hur pinsamt som helst ... och jag skulle känna mig hemskt olustig i en sådan situation.
Andra får väl göra som de vill. Det bryr jag mig inte om. Men JAG vägrar att visa mig offentligt om jag är hårig på andra ställen än på skallen.

1 kommentar :

  1. haha ja är lika hårig jag nu under vintern , ser det som min vinterpäls.. det värsta är ju när man får för sig och åka till badhuset och nästan glömt bort att man är grottmänniska =)
    men du är modig som använder epilator,, har haft men tyckte det gjorde lite för ont även om det blev bättre ju fler gånger man använde den , och så tar det tid.. fast det är klart det tar ju lite längre tid innan det växer ut igen vilket är ett plus.
    kram

    SvaraRadera