måndag 14 februari 2011

Hmm...

Det känns lite si så där, när en Facebook-kompis skriver en kritiserande kommentar anonymt i ett inlägg här i bloggen. Jag vet ju inte exakt vem det är, men av orten att döma, så finns det inte så många det kan vara. Jag postade först kommentaren, men sen tänkte jag om ... kan man inte stå för vad man skriver, så vill jag inte lägga ut kommentaren här. Inte var det väl nåt fruktansvärt, men ändå tycker jag att det är onödigt att skriva en sådan sak. Själv skulle jag inte göra det, i alla fall ... särskilt inte i en kompis blogg. Antagligen tyckte min kompis också att det inte var riktigt okej att skriva så. Annars skulle hon inte ha varit anonym.
Själv är jag ju av den åsikten att man inte BEHÖVER säga allt man tycker. Man behöver inte ljuga för det ... bara att man inte säger negativa saker i onödan. Jag ser ingen anledning till sådant.
Men, men ... så tänker jag, i alla fall.

2 kommentarer :

  1. Hej vännen, nä sånt är så tråkigt :/ De vet inte att man kan kolla exakt vem det är. Ip-nummer vett du. Men hon/han gör nog int eom det igen.
    Kramis på dig!

    Carpe Diem ♥

    SvaraRadera
  2. Ja, om man verkligen vill, så går det nog att kolla upp vem det var. Fast SÅ illa var ju inte kommentaren ... inte så att jag känner något behov av att utreda mer. Tyckte bara det var så onödigt att skriva en sådan sak. Då kan man lika gärna hålla tyst ... särskilt om man skriver anonymt. Det jobbigaste är väl att det känns som om nåon av mina vänner på FB är falsk och jag vet inte exakt vem.
    Nå ... strunt samma.

    Kram till dig ♥

    SvaraRadera