lördag 19 februari 2011

KALLT!

I morse var det KALLT! Nästan -23 grader, stod termometern på när Amanda kollade vid 8.30-tiden. Hua! Det är nog den kallaste morgonen hittills i år. Hade man bott i Norrland, t ex, så kanske den temperaturen inte hade varit särskilt märkvärdig. Där är det torrare luft och kylan känns inte lika påtaglig som när man befinner sig på en ö mitt i havet med vinden vinande från alla håll. Nå ... nu har jag ju inte ens varit ute idag och vet inte alls om det blåser eller inte. Fast av erfarenhet från kylan vi brukar ha här, så vet jag att den brukar vara kännbar ... riktigt, riktigt genomträngande kyla.
Det är ju en himla tur att vi har matvaror hemma, för jag har då inte alls någon lust till att gå ut idag. Nej, jag håller mig nog inne och myser med familjen.
Vi gick ju upp hyfsat tidigt i morse, så jag har redan hunnit dammsuga, diska och tvätta ... så nu kan man mysa resten av dagen. :-) Barnen håller på att göra egna spel, som de är sugna på att spela senare. Så ska jag väl tvätta lite mer ... och sy igen några hål. Sen blir det Melodifestivalen ikväll.
Ska nog mest ta det lugnt. Fast ut, tänker jag INTE gå!

http://midnightcafe.files.wordpress.com/2007/06/67738main_freezing_thermometer_cartoon.jpg

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar