måndag 14 februari 2011

Alla Hjärtans Dag


Idag är det ju Alla Hjärtans Dag. Visst ... många tycker att det bara är ett kommersiellt jippo, men jag tycker det kan vara rätt mysigt med sådana här kommersiella jippon. Visst ... man ska väl visa sin kärlek till familj och vänner alla andra dagar också ... men de flesta GÖR nog ändå inte det. Därför tycker jag det kan vara fint med en dag då man lite extra kan visa sin uppskattning och sin kärlek till de man tycker om. En dag, då det är MENINGEN att man ska vara lite extra romantisk och extra vänlig. Även om man säger att det är blaha, blaha och att man faktiskt ska visa sin kärlek året om, så tror jag faktiskt att det bara är en utopi. Man VISAR inte sin kärlek alla dagar året om. Visst ... vissa gör kanske det ... men JAG gör det åtminstone inte. I alla fall inte på det sätt som jag önskar att jag gjorde. Jag älskar min man och jag älskar mina barn ... men alla dagar ÄR faktiskt inte rosaskimrande ... hur mycket man än skulle vilja att det vore så. Nej, för det mesta är livet bara vardagslunk nu för tiden ... och alldeles för lite tid ges åt att visa sin kärlek. Därför tycker jag det är lite skönt att det finns en sådan här dag ... då alla är inställda på kärlek och omtanke. Jag tycker Alla Hjärtans Dag är en jätte mysig dag. So what om den startade i ett enbart kommersiellt syfte. Tanken är ändå god.

Kramas massor och visa omtanke till era nära. Dyra presenter, bryr jag mig inte så mycket om, men KÄRLEK ... det är KÄRLEK, som är viktigt denna dag ... och KÄRLEK kostar ingenting alls!


Inga kommentarer :

Skicka en kommentar