onsdag 9 februari 2011

Äntligen!!!

Äntligen har vi en ny laptop igen! Sååå himla skönt! Maken hämtade ut den igår och jag blev bara så otroligt glad. En helt ny, icke-seg, icke-döende och välfungerande laptop. En riktig dator, som verkligen funkar. Har ju länge suttit med vår sega, gamla laptop ... där allt inte funkar riktigt som man vill. Sidorna tar en hel evighet att ladda, alla program går inte att köra och en del sidor på Internet ser inte riktigt ut som de ska. Men nu ska det väl funka igen.
Den här datorn är ju NY! :-)

Typ en sådan här, har jag nu:

http://www.sweclockers.com/image/red/2010/05/05/HP+Pavilion+dv6+Entertainment+PC+black+cherry+front+open+0002.jpg?t=original&k=0bdafb45
Är kanske inte exakt den här modellen? Men den ser bra lik ut i alla fall. Märket stämmer ju åtminstone. ;-)

Så nu blir det till att installera lite grejer på den nya datorn ... så det går att använda den fullt ut. Idag tog jag hem mailprogrammet och installerade det, men så behövde man ju lösenord också och jag har ju ingen aning om vad jag har för lösenord, så det får maken fixa sen. Han kanske vet?
Tills vidare får jag kolla mailen på någon av de andra datorerna. Jag får ju ändå mest skräp-mail, så det är ju ingen panik att få det fixat. Bara det fixas inom några dagar, så är jag nöjd med det.

Nu, när jag har en ny laptop, så kanske jag snart kan börja ladda upp lite fler bilder här igen. Det har ju inte riktigt funkat med den andra datorn. Det har ju gått så segt att jag verkligen har dragit mig för att ladda in bilder på den. Men nu ska det väl funka bättre igen. Bra va'?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar