onsdag 15 december 2010

Var filmstjärna idag ...

... eller nåt liknande. ;-) Man kanske inte kan kalla ett 45 sekunder långt klipp för en film? Och inte kan jag väl kalla mig själv för någon stjärna heller? Man ser ju mest min bakdel, typ. Haha! Fast jag sjunger ju i alla fall ... och rösten hörs väldigt bra.
Vad jag pratar om är alltså Marknadsavdelningens julkalender som vi spelade in igår. Den kom ut redan idag ... fast först mot slutet av dagen, så jag tror att de flesta får se filmen först i morgon. Igår kände jag mig ju väldigt missnöjd med inspelningen, men när jag såg den färdiga filmen idag, så kände jag mig rätt lättad. Det blev mycket bättre än jag tänkt mig. Efter att vi filmat klart nere på lagret, så gick vi upp till ett mötesrum, där jag fick spela in sången separat utifall att den som skulle sätta ihop filmen hellre ville ha på det sättet ... och tydligen hade de använt det röst-klippet och lagt in det på filmen (istället för det jag sjöng när vi filmade allihopa). Det var ju precis vad jag hade hoppats på, eftersom det lät mycket bättre i mötesrummet ... så nu känner jag mig väldigt nöjd med min insats.

Jag skickade faktiskt hem klippet med mail till mig själv, så nu kan jag lägga in det här ... om jag får det att funka ...


Det är jag och mina närmaste kollegor (och chefen) som är på filmen. Jag, är den som är kortast ... och yngst. ;-)
När själva "luckan" öppnades, så stod det även mitt namn under filmklippet. Det stod: "Sång:  Åsa Carlsson - Kontorsservice" ... så då får ju folk veta att det är jag som sjunger (om de inte fattar det av filmen).
Får väl se om man får några kommentarer i morgon. Vissa lär väl åtminstone säga något. Den här filmen visas ju för hela banken ... både på Åland, i Finland och troligtvis även i Sverige ... så det är väl några hundra anställda. Vet inte exakt hur många ... men en hel del lär ju se det ... så därför kändes det rätt viktigt för mig att rösten lät ok. Och jag blev ju hyfsat nöjd när jag såg resultatet.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar