torsdag 9 december 2010

Trött

Det har varit en lång dag idag, känns det som. Har känt mig hemskt trött hela dagen och när jag var på jobbet, så längtade jag bara hem till min säng. Inte har jag fått nån riktig vila än, dock. Hade ju en massa tvätt att reda upp när jag kom hem och så var det ju matlagning och middag som måste avklaras.
Sen började jag fundera lite över julkorten jag ska göra. Tog ju bilder på barnen för några dagar sen, men så tog kamerabatteriet slut när vi höll på ... så då fick jag avsluta innan vi egentligen var klara. Men jag tänkte att jag kanske ... kanske ... hade hunnit knäppa någon användbar bild.
Ikväll laddade jag in bilderna till datorn ... och av de 11 bilderna jag hade tagit, så tyckte jag bara det var 1 bild som skulle kunna funka. :-( Barnen larvade sig ju en del ... gjorde fåniga tecken, knasiga miner och annat knäppt ... och riktigt så tokiga julkort vill jag inte skicka. Visst är det kul med nåt annorlunda, men kanske inte så kul med en bild där Amanda räcker ut tungan?
Hur som helst ... denna bild, skulle man kanske kunna göra nåt av ...


Bara jag kommer på en bra idé, så. Har letat lite bakgrundsbilder ikväll. Måste ju liksom färdigställa bilden SNART! Egentligen borde den redan varit färdig, men jag har ju inte haft tid. Men som man säger ... Bättre sent än aldrig.

Nu tänkte jag försöka hinna med att slå in lite julklappar innan jag lägger mig ... åtminstone det som är till barnen. Tror dock inte att de somnat riktigt än, men förhoppningsvis kommer de inte upp mer i alla fall. Jag vill ju inte riskera att de letar upp mitt "gömställe". Hade de varit jätte-nyfikna, så hade de hittat det för länge sen, för det är verkligen enkelt att leta upp alla klappar. Så antagligen vill de inte riktigt hitta dem, tack och lov.
Fast det skulle ju kännas bättre för mig att ha de inslagna ... utifall ATT de skulle gå på julklappsjakt i lägenheten.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar