söndag 12 december 2010

Får nog en lycklig dotter på julafton


Idag var jag förresten till KappAhl och handlade en hel del. Har ju sagt tidigare att jag skulle köpa lite mer kläder till Amanda, eftersom hon önskat sig det ... så det gjorde jag idag. Blev himla dyrt, fast jag hittade ju så bra grejer, så nu tror jag att jag kommer ha en väldigt lycklig dotter på julaftonskvällen.
Jag hittade vissa av kläderna på KappAhls hemsida, så jag kan ju lägga upp bilder på lite av vad jag köpte ...

Den här svarta klänningen, tror jag är precis Amandas stil. Hon älskar svart (hennes favoritfärg) och så är den rätt tuff, så jag tror absolut att hon blir nöjd med den.

Linnet jag köpte var lila, men på hemsidan fanns bara det turkosa. Hur som helst, så är det ett slags långt linne ... nästan som en klänning ... så jag tror det blir jätte snyggt med ett par svarta tights under. Jag köpte ett par sådana med, för den delen (svarta tights, alltså), eftersom hon vuxit ur sina gamla.

Så köpte jag en svart kofta också. Det är något som jag länge har tänkt köpa till henne ... så hon kan ha det på sig när hon har klänning till exempel. Fast jag har inte hittat någon bra tidigare, men nu fanns det ... och i hennes storlek också. :-)

Utöver detta, så köpte jag 3-pack med trosor och ett par tunna svarta strumpbyxor med silvriga stjärnor på. Så nu tror jag inte vi behöver köpa mer julklappar till Amanda. Hon har ju verkligen fått jätte mycket ... åtminstone har hon fått en himla massa kläder ... precis som hon önskat sig.
Sen köpte jag också ett par handskar till Viktor ... så att jag kunde slänga hans gamla, trasiga handskar. Hittade inga när vi var i Sverige och inte hittade jag några när vi var på Sparhallen igår ... men NU hittade jag äntligen. Det behövs ju verkligen nu, när det är så mycket snö ute.

Apropå snö, så gick barnen ut och byggde en snökoja idag efter maten. När de var klara, så hade det blivit mörkt ute, så då tog maken med sig ett värmeljus och gick ut till dem och tände ljuset i kojan. De hade ju gjort ett fönster, så han satte det där inne ... och då syntes det utifrån. Jag tittade ut från köksfönstret och såg hur det lös så fint från kojan. Riktigt mysigt, var det. :-)

Sen, vid middagen, så tände vi det tredje Adventsljuset ...
http://benora.blogg.se/images/2008/tredje-advent_23681113.gif

Så ... Trevlig tredje Advent till er alla!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar