lördag 18 december 2010

Är rätt slut nu

Nu är jag helt slut, måste jag säga. Har gjort en himla massa ... och det känns verkligen i hela kroppen. Har tvättat flera maskiner, har varit ute på stan och handlat lite fler julklappar + födelsedagspresenter till maken, som fyller år precis efter jul och så har jag städat ... mer ordentligt än vanligt. Barnen har också städat en massa ... så nu är det nog hyfsat fint hemma i alla fall. :-)
På stan var det hur mycket folk som helst idag ... de skulle väl ha tag på julklappar, antar jag. En riktig trängsel var det inne på affärerna. Inne på bokaffären fick jag nästan jobbigt att andas bra ett tag, pga alla människor och stress. Det var INTE vidare kul! Fast jag hittade ändå lite grejer ... och gick sen därifrån så fort jag var klar.
Idag köpte jag inget till barnen. Amanda har nog redan allt hon behöver, tycker jag, men däremot skulle man kunna köpa nåt mer till Viktor. Men det får maken fixa sen. Jag orkar inte handla mer nu, känns det som.
Vad jag köpte idag, var lite julklappar och födelsedagspresenter till maken (har inte riktigt bestämt vad jag ska ge på vilken dag än, men bestämmer det före jag slår in dem) ... och så köpte jag en julklapp till min pappa. Hoppas han blir nöjd med den. :-)

Nu blir det i alla fall till att ta det lugnt resten av kvällen. Ska kolla på Grinchen-Julen är stulen, som kommer på 3:an ikväll. Jag har faktiskt inte sett den, trots att jag faktiskt velat det ända sedan den kom ut. Men det har inte blivit av. Så nu blev jag jätte glad när jag såg igår på reklamen att den skulle komma idag. Den ska jag ABSOLUT se! Mys-pys! Nu har vi ju så julfint inne också, så det ska bli riktigt mysigt att få koppla av och se en julfilm. Längtar faktiskt!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar