torsdag 30 december 2010

Letar recept

Jag håller på att leta efter recept just nu ... på Hummersoppa. Vi tänkte ha det som förrätt i morgon ... på Nyårsafton, alltså. Vi hade det förra året också. Det är ju bara sååå gott. Dock, så tyckte jag att smaken i fjol blev lite för vek, så nu köpte vi två humrar (istället för 1, som vi hade förra året). Vet inte heller var jag har receptet från i fjol någonstans, så nu letar jag efter ett nytt recept. Behöver ju kolla efter recept på 2 humrar. Brukar alltid kolla runt på nätet om jag ska ha recept. Där finns ju allt ... nästan så att det finns för mycket, till och med ... så man får svårt att välja. Nå ... något recept lär jag nog hitta i alla fall.
Sen måste vi ju ha en varmrätt och efterrätt också ... och än så länge har jag ingen aning om vad vi ska ha. Annars brukar det vara tvärtom ... att vi kommer på varmrätten och efterrätten först och sen har svårt att hitta en bra förrätt. Men nu är det bara förrätten som är spikad. Får se vad resten blir. Vi ska ju handla idag, så före det måste vi ju bestämma menyn. Lär ju återkomma här senare och berätta om vår Nyårsmeny.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar