onsdag 15 december 2010

Massor av mat den här veckan

Idag serverades det julbord på jobbet ... Julbord nr. 1. I morgon vankas Julbord nr. 2 och sen blir det Julbord-Finale på fredag, dvs rester från de tidigare dagarna. ;-) Så har vi varje år på jobbet, fast förra året blev det ingen final på fredagen, för då hade all julmat tagit slut, så kökspersonalen fick byta ut menyn till nåt annat. Kanske blir det så i år också? För det var verkligen sjukt mycket folk som var där och åt idag. Crosskey (vårt dotterbolag), var ju också ditbjudna och det verkade nästan som om hela Crosskey hade bestämt sig för att äta samtidigt ... och samma tid som VI brukar äta ... så det var nätt och jämnt att vi fick plats vid vårat vanliga bord. Men plats fick vi ... och gott var det. :-) Jag lär väl typ rulla fram efter att den här veckan är slut efter all julmat jag stoppar i mig. Hua!
Anledningen att vi får flera olika julbord, beror nog på att de vill få med så mycket ... både svensk och finsk mat ... så att alla blir nöjda. Idag var det mer av den "svenska" maten ... massor av sillar (som ju också är Finskt, såklart), lax, köttbullar, korvar, Janssons frestelse, revbensspjäll, rödbetssallad m.m. Så var det efterrätt också ... passionsfruktsmousse på vit choklad.
I morgon är det dags för julskinka och olika lådor. Vad det blir för lådor vet jag ju inte riktigt, så det får jag återkomma om i morgon kväll.

Barnen fick också julbord idag ... i sina skolor. Viktor hade visst gillat köttbullarna mest och Amanda sa att hon tyckt bäst om Morotslådan och kålrotslådan. Konstigt, egentligen, eftersom hon inte varit så förtjust i de lådorna när vi haft det hemma. Hemma har hon mest gillat leverlådan.

Måste ju förresten börja planera vårt eget julbord snart. I helgen är det ju dags att handla hem alla grejer (förutom mjölk, grädde och sådant som inte håller om man köper det för tidigt). Nästa onsdag ska jag börja laga en del av maten, för då har jag tagit ledigt från jobbet.

1 kommentar :