tisdag 14 december 2010

Stressig dag

Fy, vilken dag det har varit idag! Hade hur mycket som helst att göra idag på jobbet ... verkligen stressigt och intensivt. Dels var det en himla massa kort som skulle skickas iväg rekommenderat och i samband med alla dessa kort, så skulle det skickas iväg högvis med kortbrev ... och dessa brev var ju tvunget att räknas. Hua! Tur i alla fall att vissa avdelningar är så duktiga att de själva räknar sina brev och buntar ihop dem 50 stycken åt gången. Då behöver ju inte jag räkna lika mycket. Fast sen kom det ju en massa brev från andra avdelningar också och de breven var jag ju tvungen att räkna.
Utöver alla dessa kort och brev, så var det även folk som kom och ville köpa julfrimärken med  jämna mellanrum (jag brukar tillhandahålla sådana till jul). Eftersom så många frimärken gick åt, så var jag ju dessutom tvungen att gå över till posten och köpa mer.
Ja, så hade vi ju vårat veckomöte också, där en timme gick åt. I början av mötet, så spelade vi in den där filmen till Marknadsavdelningens julkalender. Det gick väl så där, måste jag säga. Blev inte riktigt nöjd med mitt eget framträdande. Men, men ... får se hur den slutgiltiga produkten blir sen. Hoppas bara att den som sätter ihop filmen tar den bästa versionen. Känner mig ju lite nojig över att det (hm ... jag) inte alls såg bra ut eller lät bra. Nå ... det visar sig.
Hur som helst ... eftersom jag haft en så stressig dag i dag, så resulterade det i att jag blev snurrig på eftermiddagen. Var tvungen att ta allt riktigt långsamt och det gjorde ju såklart att jag kände mig ännu mer stressad. Men så kom min kollega och då bad jag honom om hjälp. Hade ju svårt att hinna med allt riktigt under mitt snurriga tillstånd. Så han hjälpte mig jätte mycket då, faktiskt. Sen tyckte han att jag kunde gå hem lite tidigare, så då gick jag väl ca en kvart tidigare än vanligt. Han erbjöd sig faktiskt att skjutsa mig hem, men jag sa att jag kunde gå. Det är ju inte så långt hem och det kanske bara skulle vara bra med lite frisk luft.
Det funkade ju att promenera hem ... även om jag kände mig lite groggy. Fast sen kändes det oerhört skönt att komma innanför dörren hemma. Ville verkligen vila och slippa tänka på all stress på jobbet. Har väl funkat hyfsat, fast bra känner jag mig inte än. Är sjukt trött och känner mig fortfarande väldigt ostadig. Blir nog tidig sänggång i kväll.

Fast nu tänkte jag skriva adresser på en massa kuvert. Maken hämtade ju ut våra julkort idag ... som faktiskt blev klara redan igår ... OTROLIGT vad de är snabba på det där stället. Bra, blev bilderna också ... ser till och med bättre ut än vad de gjorde på datorn.
Så nu blir det till att skriva adresserna ... så kan jag ta med de till jobbet i morgon och skicka de därifrån ... helt inom deadline. :-)

I morgon lär nog allt kännas mycket bättre också. En god natts sömn brukar gör underverk för ett snurrigt huvud och en stadig kropp.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar