lördag 11 december 2010

Mys-lördag

Idag har jag faktiskt fått lite gjort ... trots att klockan inte ens är 13. Har tvättat några maskiner tvätt, lagat lunch, funderat ut middagen till ikväll och skrivit en inköpslista, så vi kan handla mat för den kommande veckan.
Ska väl iväg till affären om en stund ... bara de andra spelat färdigt Super Mario, så ...

Ikväll har jag tänkt att vi ska äta 3-rätters. Det var ju Nobel-dagen igår, så jag tänkte att vi kunde fira lite idag, istället. Är enklare att fixa sådant på en lördag och dessutom är ju lördag vår "ätardag", så då kan man få äta lite extra. Vi försöker ju dock äta hyfsat nyttigt nu för tiden, så nu har jag klurat ut en lite mindre onyttig meny. Bara man äter mindre portioner och inte vräker på med en massa fett, så ska det nog funka bra med att äta 3-rätters också. Så det ska nog går bra.

Menyn jag bestämt mig för ser ut så här:

Tomatsoppa
                                                                                                                         
Ugnsstekta potatishalvor med fläskfilé kokt i rödvinssås, körsbärstomater
                                                                                                                          
Lättglass (frysta bär, som mixas med florsocker och mager kvarg)
                                                                                                                          

Det är en rätt enkel meny, men jag gillar när det är enkelt. Har ju liksom andra saker att göra också. Tänkte ju att jag skulle försöka hinna med att tona håret idag. Det börjar skymtas vita hårstrån igen ... och det gillar jag INTE! :-( Så då borde jag få det fixat ... så jag blir fin till jul. Om jag gör det nu, så hinner ju den intensivaste färgen lägga sig lagom till jul. I början är det ju kanske lite väl starkt i tonen. Men ... får se om jag hinner. Måste ju fixa klart julkorten idag också. Det MÅSTE verkligen fixas ... så de hinner bli framkallade i tid. Är ju inte säkert att det hinns med ändå, men då får man väl betala ett dyrare porto i värsta fall.
Sen pratade vi om att hyra film idag också. Hoppas det blir av, för jag älskar verkligen filmkvällar. Tycker det är supermysigt att kolla på film. Älskar film!
Oavsett, så blir det nog en riktigt mysig December-lördag ....
 




Inga kommentarer :

Skicka en kommentar