söndag 12 december 2010

Blev lite stressigt, fast väldigt nice

Gårdagen blev riktigt lyckad, måste jag säga. Maten blev supergod ... enkel att laga ... inte så fet ... och ändå jätte god! Alla uppskattade middagen. Amanda dukade fint också ... och så tände vi ljus. Var verkligen otroligt mysigt.
Blev lite stressigt ett tag, bara, för jag skulle ju tona håret. Så samtidigt som jag hade håret fullt av löddrigt toningsschampo och en plastkasse knuten runt huvudet, så lagade jag mat. Ingen tröja, hade jag på mig heller, utan hade endast en handduk knuten runt mig ... och så hade jag tights till. Måste ju säkert sett jätte lustigt ut. ;-) Fast jag hade ju, som sagt, lite tidspress.
Nå ... efter att soppan var igång på spisen, köttet puttrade i såsen och potatisen var fixad och insatt i ugnen, så kunde jag göra mig i ordning. Sköljde bort toningen, torkade håret, klädde mig och sminkade mig lite lätt. Sen var jag i lite bättre skick och kunde slutföra matlagningen.

Sen hyrde vi ju film igår också, så det blev filmmys i soffan sen efter middagen. Var riktigt nice!

Så har jag nu fixat färdigt årets julkort ... och skickat iväg det för framkallning. Förhoppningsvis hinner vi få de till på tisdag, så att vi kan skicka iväg korten sen på onsdag.
Lägger in kortet här sen. Måste gå till den andra datorn först. Skriver mer senare ...

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar