torsdag 25 november 2010

Trött och oroad

Blir inget långt inlägg idag. Känner mig väldigt trött ... och nog lite smådeppig. Men, men ... man kan väl inte vara på topp alla dagar.
Var i alla fall på sången ikväll och fick sjunga igenom låten till konserten ... och fick den uppdelad i olika partier, så att man vet vad man ska sjunga sen. Det KÄNDES väldigt bra ... åtminstone fick jag precis de bitar jag ville ... så det kan nog funka väldigt bra.
I morgon kväll ska vi till kyrkan och repa det sista. Först ska vi träna på "Bethlehem", som vi ska sjunga tillsammans med flera andra. Sen ska vi träna på "Låt mig få tända ett ljus", där det endast är vår grupp som sjunger. Den kan jag texten på helt utantill, så jag behöver nog inte öva på den så mycket mer hemma. Däremot behöver jag öva på "Bethlemhem" mer, för den kan jag inte helt utantill, känner jag. Jag kan det mesta, men inte allt.
Själva sången, känns nog rätt bra. Däremot känner jag en del oro över att behöva köra till Jomala kyrka i morgon kväll. Jag gillar ju inte att köra bil alls, egentligen ... även om jag faktiskt blivit bättre. Men att köra i den här halkan ... det gillar jag ABSOLUT  inte. Känner verkligen ett stort obehag inför det ... så jag hoppas att jag kan få skjuts. Jag vill ju verkligen vara med på den här sista repetitionen, så får jag ingen skjuts, så MÅSTE jag ju köra själv. Fast roligt, känns det verkligen inte.
Ibland önskar jag att jag aldrig hade tagit körkort, för då skulle jag ju aldrig bli tvingad till att köra bil. Men nu har jag ju körkort och då är det ju liksom självklart att man ska kunna köra. Visst har man väl nytta av att kunna köra bil ... och slippa vara beroende av skjuts hela tiden ... men jag känner mig verkligen inte alls säker bakom ratten och då är det inget kul. Jag känner hela tiden en slags oro när jag kör ... även om den oron minskat en hel del de senaste åren. Men att känna lugn när jag framför ett fordon, det tror jag aldrig att jag kommer känna mig ... det är nog rätt långt kvar till dess, skulle jag tro.
Nå ... på NÅGOT sätt ska jag ju ta mig till Jomala kyrka i morgon ... och i värsta fall, så får jag ju lov att köra själv. Fast oron finns där. Måste åka i god tid i så fall ... så att jag kan köra riktigt långsamt ... eller tillräckligt långsamt, för att halkan ska kunna kännas acceptabel. Hoppas bara att allt går bra.
Ska i alla fall lägga mig i hyfsad tid, så att jag får ordentligt med sömn, i alla fall.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar