lördag 13 november 2010

Rykten kan visst bli sanningar

Idag har jag fått lära mig hur vissa människor kan få rykten att bli fullblodiga sanningar. Tycker dock att det är fruktansvärt ologiskt och ofattbart att någon kan ta löst skvaller och sen gå ut med det till allmänheten ... som om det vore sant ... utan att få någon som helst vidare bekräftelse på sanningshalten i påståendet. Jag förstår verkligen inte alls hur en sådan människa tänker.
Nå ... han förlorar ju mest på det själv, skulle jag tro. Hans trovärdighet försvinner ju när sanningen uppdagas och "källan" dementerar uppgifterna. Då förstår ju alla att han bara hittat på ... hela storyn ... att allt bara varit ett rykte ... och egna tankar och teorier.
Fast jag blir ändå rätt nervös och orolig inför framtiden ... vad kommer komma härnäst, liksom? Vad ska hittas på nästa gång. Alla rykten kanske heller inte är lika lätta att dementera ... så då kanske folk börjar TRO på lögnerna ... och vad kommer hända då? Tydligen kan man hitta på precis vad som helst ... åtminstone verkar vissa personer kunna göra det ... och det gör mig oerhört upprörd ... och orolig inför framtiden.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar