måndag 1 november 2010

Märkliga tårar

My God ... hur kan man börja grina för att någon spelar en melodi på fiol? Jag, som är så känslosam av mig, men inte ens JAG skulle göra något sådant. Jösses!
Kollar på Svenska Hollywoodfruar och där var det ena kvinnan som började böla för att hon hörde ett romantiskt stycke på fiol. Kanske hon hade några särskilda minnen till den låten? Annars har jag aningen svårt att förstå hennes tårar. Det var ju liksom bara toner ... inte ens någon text. Nå ... kanske det är helt normalt att reagera på det sättet ... fast för mig så kändes det mega-märkligt.
Jag är ju annars en sådan person som lätt börjar gråta och blir väldigt känslosam, men jag behöver ju ändå ha en slags anledning till att jag brister ut i gråt ... en sorglig film, en rörande film eller text ... eller så. Jag måste nog ändå ha ett sammanhang ... ord ... en handling på nåt sätt. Nog för att jag älskar musik ... men endast toner, skulle aldrig få mig att gråta.
Fast det kanske bara är jag som tänker konstigt?

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar