måndag 29 november 2010

Jag FRYSER!

Idag var det värsta vackra Februaridagen ... bortsett från att det bara är November fortfarande. Massor av snö ute, -10 grader, is på Slemmern och strålande solsken. Om jag hade legat i koma och vaknade upp just idag, så hade jag aldrig gissat på att det var November. Vädret har verkligen blivit riktigt knasigt.
Vackert, är det ju ... och riktig julstämning får man. Problemet är väl bara att jag FRYSER. Det känns som att jag inte har några kläder att sätta på mig längre ... och man kan ju inte heller gå omkring som en Michelin-gubbe på jobbet. Vet inte riktigt hur jag ska bära mig åt för att inte frysa. Har väldigt dåligt av varma och snygga tröjor. Koftan jag hade idag, är snygg, men inte särskilt varm. Egentligen har jag faktiskt inte mycket tjocka tröjor eller koftor som är i lagom storlek över huvud taget. Det mesta sådant jag har, är alldeles för stort. Visst har jag väl några tillräckligt små tröjor, men de är egentligen inte tillräckligt varma och dessutom är flera tröjor väldigt slitna nu, då jag haft de över 10 år.
Skulle väl egentligen behöva köpa mer sådana där varma kläder eftersom vintrarna verkar ha blivit så hemskt kalla de senaste åren, fast det kostar ju så mycket ... särskilt om man vill köpa flera tröjor.
Nå ... jag får väl inventera lite vad jag har och använda mig av det så länge. Så hoppas jag att kylan ger med sig något ... så jag slipper frysa alltför mycket.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar