tisdag 23 november 2010

Lär blåsa en del

Jag ser ju måttligt fram emot morgon kvällen, kan jag säga. Det är tänkt att vi ska åka ut till Silverskär med vår avdelning på jobbet ... eller snarare vår avdelning plus fastighetsavdelningen ... och tydligen ska det blåsa väldigt hårt just den tiden vi ska iväg. 12-13 m/s, ska det tydligen blåsa och det känns INTE roligt att tänka på att man ska behöva sitta i en liten båt på havet i den kraftiga vinden. Jag är tillräckligt rädd för vatten och för hav redan ... och känner mig faktiskt ganska orolig. Visst ... tydligen ska det inte vara så jätte långt ut dit ... men om man är rädd, så kan till och med den kortaste resan kännas som en hel evighet. Som tur är, så är jag inte ensam om att känna ett sådant obehag inför resan ... det är nog nästan halva gruppen som egentligen inte alls är sugna på att åka i ett sådant oväder.
Chefen sa att hon på Silverskär skulle höra av sig om vinden är för hård att åka i och att vi då i så fall går någon annanstans och äter istället. Men HALLÅ ... som om de på Silverskär skulle ställa in, liksom. Då vill det nog bra mycket till. De vill ju tjäna pengar, liksom, så knappast att de ställer in. Då ska det nog nästan blåsa orkan, i så fall.
Nej, det är nog VI som får ta beslutet om vi vill åka i den hårda vinden eller inte ... för jag tror knappast att deras kriterier för "trygg" överfart är riktigt desamma som mina.
Som vädret ser ut att bli just nu, så skulle jag bra mycket hellre gå någon annanstans och äta ... och jag tror inte att jag är ensam i de tankegångarna.
Nå ... får se i morgon vad som händer ... om det blir Silverskär eller inte. Får väl se till att klä på mig ordentligt för säkerhets skull ... för det kommer ju antagligen kännas hyfsat kallt på vägen ut, och jag är ju dessutom väldigt frusen av mig.
Lär väl knappast hinna med någon uppdatering här i morgon kväll, men jag återkommer antagligen ... och förhoppningsvis på torsdag.

1 kommentar :

  1. håller tummarna att du får stanna på land
    låte lite läskigtoch ge sig ut i båt i det här vädret,
    kram på dig

    SvaraRadera