onsdag 24 november 2010

Mätt!

Det blev ingen resa till Silverskär ... tack och lov. Vi kände oss inte särskilt sugna på att guppa omkring ute på vattnet i mörkret och under den hårda vind som väntades ... och snöfallet därtill. Så då ändrade vi våra planer och gick till restaurangen i grannhuset istället ... ett mycket smart drag, måste jag säga. Till Texas Longhorn, gick vi ... ett rätt nyöppnat ställe ... och flera i gruppen hade aldrig varit där. Var riktigt trevligt ... och så blev ju inte kvällen så sen heller, vilket jag gillade. Jag tycker ju egentligen bäst om att vara hemma, så det räckte gott och väl med de timmar vi spenderade på restaurangen.
Blev dock alldeles för mycket mat ... mer än jag ätit på länge ... och jag blev verkligen riktigt mätt. Jag brukar ju annars inte bli mätt till vardags, men nu blev jag faktiskt proppmätt. Jag behövde ju inte betala något, så då vill man ju liksom utnyttja det lite. ;-)
Först delade vi på en natchos-skål ... med 4 olika dipåsåser (två varma och två kalla). Det var mumsigt, fast vi åt ju inte upp allt. Skulle ju liksom orka med maten sen också.
Sen blev det sallad i väntan på att maten skulle komma. Till varmrätt, så tog jag baconlindad oxfilé ... välstekt, valde jag, eftersom jag inte är särskilt förtjust i rått kött. I menyn stod det visserligen att de inte kan garantera att man får välstekt om man vill ha det, eftersom de helst inte tillagar det ... fast min bit var verkligen helt perfekt ... helt lagom genomstekt ... precis som jag gillar köttet. Gott!
Till köttet, så serverades pommes ... sådan där större sort ... och så majskolv ... och så fanns det en massa olika såser att testa till ... rökiga såser, tex-mexsåser och peppriga såser. Var kul att testa de olika ... och maten föll mig verkligen helt i smaken.
En sak på menyn, var förresten rätt rolig ... man kunde nämligen beställa en 1000 grams stek! Så tillkommer ju pommes och majskolv till. Alltså ... VEM orkar få i sig en så stor köttbit? 1000 gram, liksom. Helt otroligt!
Hur som helst ... efter varmrätten, så tog vi även efterrätt och kaffe. De har SÅ gott kaffe där, tycker jag ... verkligen smakfyllt.
Som efterrätt, så valde jag Oreo cockie pie, vilket var fruktansvärt gott och en efterrätt helt i min smak. Det smakade lite som en blandning mellan cheesecake och chokladkaka och var säkert allt annat än nyttigt. ;-) Men, men ... hur ofta blir man bjuden på middag, så där? Då måste man ju liksom passa på, känner jag.
Kommer väl dock gå upp i vikt en del den här veckan, för på lördag är det Lilla jul och då kommer jag säkert också äta mer än vanligt. Men det får jag ta. Jag ÄR ju normalviktig, så då måste jag väl kunna unna mig nån sådan här vecka någon gång ... så får jag fortsätta med nyttigheterna nästa vecka igen.

Nu ska jag i alla fall lägga mig, för jag är jätte trött. Natti, natti!

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar