torsdag 28 juli 2011

Snart bär det iväg

Nu är det mesta packat inför resan ... bara lite småsaker kvar, som jag fixar imorgon bitti. Vi åker ju inte förrän mitt på dagen någon gång, så jag borde få tid till att lägga ner sminket i alla fall. ;-)
Barnen är nog väldigt spända nu och var hur lätta som helst att få i säng i tid. Annars gnäller de oftast nu för tiden ... och vill vara uppe längre eftersom det ju är sommarlov och då FÅR man vara uppe länge på kvällarna.
Men ikväll var det inget gnäll alls ... trots att de fick lägga sig tidigare än vanligt. Det är ju nämligen så att vi måste gå upp jätte tidigt på lördag morgon och därför måste vi lägga oss tidigt imorgon kväll. Det innebär att barnen bör gå upp i hyfsad tid imorgon bitti ... så att de kan somna sen på kvällen och därför tyckte vi då det var bäst att de fick komma i säng lite tidigare ikväll. Den anledningen accepterade de bra och ville gärna gå till sängs. Fast de är rätt uppspelta nu. Resfeber, antar jag. De tycker nog att det ska bli oerhört roligt att åka till Turkiet. Ja, det tycker vi ju allihopa. Det kommer nog dock att bli lite väl varmt där nere, fast vi har ju AC på rummet och pool ute, så det ska vi nog klara av. Riktigt skönt, kommer det bli, i alla fall. Bara slappa och ha det gott!
Jag tror inte att jag kommer uppdatera bloggen särskilt mycket under resan. Jag vill ju helst ha semester helt och hållet ... och då även semester från detta. Jag orkar heller inte skriva några schemalagda inlägg just nu, så därför kommer det nog bli lite dåligt med uppdateringar under den kommande veckan. Men det är väl ändå inte så många som läser här för tillfället ... nu mitt i sommaren, med semestrar och allt ... så jag lär väl knappast vara särskilt saknad. ;-)
Fast efter resan kommer nog istället världens uppdatering, om jag känner mig själv rätt ... med en massa bilder och allt. Kameran, har vi ju självklart med oss!

Ha det så bra alla  läsare ... tills vi hörs igen ... för snart ... alldeles strax ... bär det iväg till Alanya!

2 kommentarer :

  1. Hej!

    Har för inte så länge sedan startat min blogg, och det är en foto-blogg med massa bilder! Nu har jag börjat med "Dagens fråga" och det skulle vara kul om du svarade på dagens :)

    Direkt länk:
    http://minafotografieravmig.blogg.se/2011/july/dagens-fraga-297-2011.html

    Förlåt för "reklamen"
    //Lisa♥

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Det såg ut att vara helt underbart. Och framför allt värmen. Det är skönt att vara borta, men även skönt att komma hem!
    / Kram Suss

    SvaraRadera