lördag 16 juli 2011

Äntligen SEMESTER!

Äntligen har jag SEMESTER! I fyra långa veckor ... och det ska bli sååå himla skönt! En hel månad är det tills jag ska tillbaka till jobbet igen. Den 15:e Augusti är nästa gång jag ska på jobb. Jag kan ju säga att den här ledigheten är så otroligt välbehövlig just nu. Har länge känt ett enormt behov av semester. Hela min kropp och hela mitt sinne har bara skrikit efter en längre ledighet. Det har ju varit så hemskt mycket på jobbet den senaste tiden och det har satt sina spår, kan jag säga. Min kropp har börjat säga ifrån även om jag har lyckats dölja problemen rätt bra. Men faktum är att jag inte har mått särskilt bra de sista veckorna. Har börjat få en massa konstiga känningar av allt möjligt ... en massa MS-symptom ... och det har inte känts särskilt bra. Domningar, krypningar, brännande känslor i huden och framförallt en väldigt stor svaghet i armarna. Jag hoppas ju nu att allt detta snabbt kommer gå tillbaka ... att det enda jag behöver är vila. Så hoppas jag att det räcker med det. De första två veckorna tänkte jag göra så lite som möjligt ... så att jag är tillräckligt utvilad sen när vi ska åka till Turkiet. Hoppas VERKLIGEN att den vilan kommer göra gott för min kropp, för jag vill inte känna mig så här.
Det kommer dock kännas lite konstigt att inte behöva gå till jobbet på måndag. Det känns som om det var så otroligt länge sedan jag var långledig, så det känns lite märkligt att man nu kommer få stanna hemma. Så här brukar jag inte annars känna, men i år är det annorlunda. Jag antar att det beror på att jag jobbat så hemskt mycket den senaste tiden ... massor av extrajobb och extremt stressigt ... och jag tror det är därför som det känns lite underligt att plötsligt få vara ledig ... att ha semester. Underligt, men samtidigt otroligt skönt!

1 kommentar :

  1. Önskar dig en låååång sköön Semester/Kram Kram

    SvaraRadera