torsdag 14 juli 2011

Snurrig och trött

Idag blev jag alldeles snurrig mot slutet av dagen. Det började komma strax efter fikat på eftermiddagen. Blev plötsligt supertrött. Alltså så där trött att man inget hellre vill än att lägga sig ner i en säng och sova. Man vill bara blunda och orkar knappt tänka över huvud taget ... och allt man gör känns bara så där superjobbigt.
Ja, så kom ju den där yrseln också ... och med jämna mellanrum så fick jag världens pirrningar i bakhuvudet. En krypande känsla, liksom. Jätte märkligt.
Jag antar ju att allt detta har med min MS att göra. Tror inte att det är nåt skov eller så. Jag tror mer det har att göra med den arbetsbelastning som jag haft den senaste tiden. Har haft hur mycket som helst att göra på jobbet. Stressigt som bara den ... och massor av jobb ... och klart att det tar på min kropp. Tillslut säger kroppen ifrån. Jag vet ju att allt förvärras av stress, till exempel. Mitt första skov fick jag ju efter en väldigt stressig period på jobbet. Det var då ett väldigt kraftigt skov och gick liksom inte att undgå att någonting var fel. Kroppen sa då ifrån ... och det med råge.
Nu har jag också en väldig massa känningar av allt möjligt ... en massa gamla grejer som blossar upp. Det har jag känt av nu ett tag ... och jag gissar att det beror på min jobbsituation den senaste tiden. Det KÄNNS verkligen som om jag behöver vila nu. Min KROPP behöver vila! Hoppas bara att jag klarar mig en dag till. Nog borde jag väl göra det, förstås. I morgon ska väl min sommarvikarie hjälpa mig en del, så jag får det förhoppningsvis lite lindrigare då. Då borde jag nog klara av den sista dagen bra. Ska bara se till att sova ordentligt inatt också ... så att jag blir tillräckligt utvilad.
Sen ser jag fram emot fyra veckors lång semester ... och det ska bli sååå oerhört skönt!

Förresten, så måste jag berätta en rolig sak. Idag fick vi två flaskor fläderblomssaft av vår snälla granne. Hon hade gjort den själv och den var ju bara så där super-duper-god. Jag och mamma brukade ju göra egen fläderblomssaft varje år förut ... tills hon blev sjuk och dog. Efter det så har jag aldrig gjort det på egen hand, men jag älskar annars den saften. Så läskande, citronig och riktigt, riktigt god! Jag tyckte det var jätte gulligt av henne!

Nä, nu ska jag vila lite ... och ladda upp inför min sista arbetsdag.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar