söndag 10 juli 2011

Filmkväll igår

Igår blev det inte mycket till bloggande. Det var inte pga att vi var ute i det fina vädret, för det var vi faktiskt inte. Eller ... en stund på förmiddagen, så var jag med barnen på stan och handlade lite. Amanda skulle på kalas, så vi var ju tvungna att köpa en födelsedagspresent. Viktor köpte också lite lego till sig själv och så köpte jag lite strumpor till mig och Amanda.
Ja, sen blev det ju dags för Amanda att åka iväg till kalaset. Under tiden  som hon var borta, så bakade jag en kaka ... nämligen denna: http://www.kokaihop.se/recept/dumlekladdkaka-3
Vår bakform är dock alldeles för stor, så trots att jag hade den inne i ugnen den kortaste tiden, så blev den inte alls så kladdig som jag hade velat. OM jag gör den en gång till, så kortar jag nog i så fall ner tiden med åtminstone 5 minuter. Men jag tvivlar på att jag kommer göra den igen. Sååå god, var den inte. Okej, men inte super.
Jag drog även en repa med dammsugaren ... och så plockade jag undan lite, så att det blev lite hyfsat välstädat i alla fall.
Tiden gick himla fort och plötsligt var det dags för oss att hämta hem vår dotter. Vi åkte iväg allihopa, för vi hade planerat att hyra filmer och det kunde ju passa bra att ta det i samma veva. Sagt och gjort ... vi åkte förbi videobutiken på vägen hem och hyrde där tre filmer. Egentligen var det mest för att jag ville se Harry Potter och dödsrelikerna, del I som jag ville att vi skulle hyra filmer. Maken och Viktor såg den på bio och jag ville ju också se den ... helst före del II kommer på DVD (den börjar ju gå på bio nu i dagarna). Jag har ju varit lite avundsjuk på att de hade sett filmen och inte jag, men nu fick jag i alla fall ÄNTLIGEN se den igår kväll! :-)
Vi hyrde även Trassel och Änglagård, Tredje gången gillt.
På väg hem från videobutiken, så blev jag och barnen avsläppta vid affären. Jag tänkte handla lite smått till maten och så tänkte vi köpa lite snacks också. Det tog en ovanligt lång tid inne på affären eftersom det var sjukt mycket folk där. Vi fick ju köa en hel evighet. Det är ju mycket turister här nu och igår så märktes det verkligen. Det var verkligen MASSOR av människor på Mathishallen. Så mycket folk brukar det verkligen ALDRIG vara där. Men, men ... vi kom ju hem tillslut i alla fall. ;-)

Väl hemma, så blev det dags att börja fixa med middagen. Det blev lite tapas-aktigt, med olika oliver, ostar, tortilla-snittar (varma), bröd och annat smått och gott. Jag värmde även överbliven lasagne, vilket egentligen vi hade kunnat klara oss utan eftersom det blev rätt mycket mat ändå. Himla gott, var det, i alla fall.

Sen blev det ju filmkväll för hela slanten. Jag gillade nog alla filmer, faktiskt. Trassel, tyckte jag var en otroligt bra film. Jag hade ju egentligen inte några riktiga föreställningar om den innan, så jag visste inte vad jag kunde förvänta mig. Men jag blev ändå positivt överraskad. Den var både rolig och gripande ... en RIKTIGT bra Disney-film.
Änglagård-filmen, var väl så där. Tyckte nog att det var den sämsta av Änglagård-filmerna. Visst funkade den väl att titta på, men ändå var den inte riktigt toppenbra. Inget man behöver se igen, i alla fall.
Fast Harry Potter-filmen var ju bra. Harry Potter är ALLTID bra, så jag förväntade mig väl inget annat heller.
Hur som helst, så hade vi en riktigt trevlig filmkväll i går kväll. God mat, gott snacks ... och en väldigt mysig filmstund. Visst ... egentligen är det väl rätt synd att sitta inne när det är så vackert väder ute ... men igår så kände jag verkligen för en filmkväll.

Nu vet jag inte hur det kommer bli med bloggandet de närmaste dagarna, för mina svärföräldrar kommer hit idag och stannar sen till på torsdag. Så jag vet ju inte hur mycket datortid jag kommer få. Men antagligen kommer jag hinna med lite grann åtminstone. Jag brukar för det mesta det. ;-)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar