onsdag 20 juli 2011

Knaskatt

Vilka knasiga katter vi har. Igår kväll, när jag var i köket, så hörde jag lite konstiga ljud från vår köksingång (har dörren öppen där och utanför dörren är en liten avsats med ett skafferi och en trappa som leder ner till en ytterdörr). Så gick jag dit och tittade och fick då syn på Sotis, som satt på en fönsterkant med munnen öppen och hade jätte konstiga ljud för sig. Det var inget jamande ... och inte heller nåt fräsande ... utan det var nåt konstigt, obeskrivligt ljud. Som väsande snarkningar, typ. Jätte märkligt lät det.
Blev ju såklart fundersam på varför hon gjorde så. Vem "pratade" hon med och varför? Så kom maken dit och förklarade varför hon betedde sig på det viset. Han hade sett det flera gånger tidigare.
Tydligen är det så att hon försöker locka till sig flugorna, så hon lättare kan fånga dem. Så det är alltså ett slags lockrop. Haha! Helknasigt, såg det ut. Tror jag ska leta rätt på kameran nästan gång jag ser företeelsen ... och filma henne. Det är ju så svårt att beskriva riktigt, men det såg precis ut som om hon pratade med någon ... och det gjorde hon ju, på sätt och vis.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar