måndag 4 juli 2011

Tog en båttur

Jag har inte bloggat så mycket den här helgen. Vi har ju haft besök av makens kusin med fru och son, så då har man inte riktigt haft tid. Vi har umgåtts med dem och det har blivit rätt sena kvällar, så när de har gått tillbaka till sin båt på kvällarna så har jag inte orkat ha på datorn särskilt mycket. Igår kväll varken orkade eller ville jag sitta vid datorn efter att de gått och barnen hade lagt sig ... då kollade vi på film istället, jag och maken. Jag blev visserligen sjukt trött mot slutet, men ville ändå se klart filmen. Eftersom jag sen skulle till jobbet tidigt i morse, så blev det ju förstås alldeles för lite sömn ... men jag ångrar ändå inte alls att jag var uppe så länge. Livet är alldeles för kort för att sovas bort, egentligen ... och igår kväll så kände jag faktiskt att jag verkligen ville ha lite filmmys med maken när vi äntligen fick en liten stund för oss själv. Sen har jag ju förstås varit supertrött idag, då ... men det gör inte så mycket. Får ta igen det i natt istället ... och antagligen kommer jag inte ha så stora problem med att somna nu, i alla fall.
Hur som helst, så har det varit jätte trevligt med besök från fastlandet. Barnen hade så kul med sin småkusin och vi vuxna hade rätt trevligt, vi också.
Igår var vi ut en liten sväng med deras båt och det var verkligen riktigt mysigt. Det var ju rätt varmt, så det var riktigt skönt att sitta ute och känna fartvinden när båten drog fram över vågorna.

Jag, i aktern på båten


Barnen, inne i båten

Det var en riktigt trevlig båttur och den var bra mysig, båten ... med sovplatser, toa och allt. Fast jag skulle knappast själv vilja ha en sådan båt. Man bör nog vara lite mindre vattenrädd då, i så fall. Jag skulle ju aldrig våga gå runt på utsidan för att ta in/sätta ut fendrar eller förtöja/ta bort förtöjningen ... särskilt inte under tiden som båten åker. Det skulle jag ALDRIG våga! Är ju på håret att jag ens vågar åka med utan att behöva göra något mer än att kliva i och kliva ur ... så en egen husbåt är nog inget jag kan tänka mig. Min man skulle nog gärna vilja ha en, dock ... fast med min vattenskräck, så skulle det aldrig funka. Jag klarar av att åka med i båten ... om min man är med. Då känner jag mig trygg. Fast om inte han var med, så tvivlar jag på att jag skulle våga åka över huvud taget.
Jag gillar ju ändå havet. Det är skönt att vara ute på sjön och det är väldigt vackert med hav, kobbar och skär ... men samtidigt så är jag faktiskt oerhört rätt för vatten. Jag vågar ju inte simma där jag inte bottnar heller och så har det varit hela livet.
Nej, då skulle det nog funka bättre med husvagn eller husbil istället ... om jag skulle slippa köra. Jag gillar ju nämligen inte att köra bil heller. Kör om jag måste, fast inte mycket mer. Men däremot så älskar jag att ÅKA bil. Det har jag gjort ända sedan jag var liten.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar