tisdag 3 maj 2011

Tur att man är mamma och kan trolla

Igår kväll klockan 22.40, så kom Viktor upp (han hade ju  lagt sig då för länge sedan) och sa att han skulle ha en tom skokartong med sig till skolan dagen efter.
"Varför sa du inte det tidigare?" frågade jag och så sa jag att vi ju precis har flyttat och att vi nog inte hade någon. Så skickade jag honom i säng igen.
Jag hade dock för mig att vi faktiskt hade en skokartong med ett skopar i en garderob, så jag gick och kollade och mycket riktigt ... där fanns en kartong. Jag tömde då kartongen och lade den vid Viktors väska. Trolleri, trollera ... så hade mamma lyckats trolla fram nåt igen. Undrar om det är en mammas uppgift i livet? Att trolla fram saker som "inte finns"? Jag brukar ju lyckas med det rätt ofta, faktiskt. Haha!
Jag gillar ju dock inte att han kommer på sådana där saker så sent. Men, men ... det lyckades ju den här gången också.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar