tisdag 10 maj 2011

Amandas regler

Amanda tog med sig papper och penna med till sängen när hon skulle lägga sig idag. Hon skulle skriva regler, sa hon ... regler, som hon ville ha. Efter en stunds skrivande, så puttade hon ut pappret genom dörrspringan och ville att jag skulle kryssa för om jag accepterade reglerna eller inte. Det är var vad jag kunde läsa:

Regler som jag skulle vilja ha.


1. Borsta tänderna på morgonen
2. Borsta tänderna efter mellanmålet.
3. Borsta tänderna efter maten.
4. Borsta tänderna på kvällen.
5. Tvätta händerna när du kommer hem.
6. Tvätta händerna när du har varit på toa.
7. Tvätta händerna före mat.
Hm ... hon ska ju till tandläkaren på torsdag och är livrädd för att hon ska ha hål. Inte för att hon kan ta bort eventuella hål med dessa åtgärder på så kort tid, men att borsta tänderna är ju ändå inte fel. Det låter ju kanske lite överdrivet, dock. Men visst ... vill hon borsta tänderna så ska inte jag hindra henne. :-)
Händerna får hon också tvätta hur mycket hon vill. Det är ju visserligen rätt självklara regler, men kanske att det ändå kan vara bra att ha det nedskrivet till pappers? Så att ALLA vet att man ska tvätta händerna. ;-) 

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar