söndag 15 maj 2011

Nyklippta

Igår var jag till frissan och klippte mig. Hade inte klippt mig på 1,5 år, så nu var det hög tid, kan jag säga. Det var väldigt risigt och fruktansvärt ojämnt. Frisören sa att det syns att jag ligger på höger sida, för håret var mycket kortare på den sidan. Det brukar nötas mer om man ligger huvudsakligen på den ena sida. Likadant är det visst om man brukar ha väska på den ena sidan, bara.
Som vanligt, så sa jag till henne att klippa bort så mycket som behövdes. Jag vill ju fortfarande ha långt hår, men ändå vill jag ju att allt risigt försvinner ... och då behöver man oftast kapa en hel del när jag nu går så sällan.
Hur som helst, så tog hon ju bort allt som behövdes ... och jag blev väldigt nöjd när hon var klar. Det brukar jag bli. De flesta ser kanske inte så stor skillnad på mitt hår, men JAG ser en väldigt stor skillnad. Det ser ju friskt och mer levande ut nu, på ett sätt.
När jag så var nyklippt, så passade jag även på att tona håret på eftermiddagen. Det blev väldigt mörkt, men då syns det ju i alla fall skillnad mot innan ... och det gillar jag. :-)

Så här ser jag ut nu, typ:


Amanda ville också klippa sina toppar, så när jag kom hem från frissan så tog jag fram saxen, en kam och sprayflaskan med vatten och så satte jag igång med att klippa. Jag är ju ingen expert på att klippa hår, direkt, men topparna på långt hår går nog bra att fixa bort. Jag tog faktiskt bort ganska mycket, men hennes hår är fortfarande långt ... och det är ju mycket jämnare. Jag tog en bild på henne också ...


Så nu är vi nyklippta och fina. :-)

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar