lördag 1 januari 2011

Nyårsafton


Igår blev det inte av att jag bloggade någonting allt. Det hanns inte med. Fattar inte varför egentligen, men plötsligt rann tiden bara iväg. Nyårsafton gick så fruktansvärt fort. Poff, så var den över, kändes det som.
Vi hade i alla fall väldigt trevligt. Det var ju bara vi fyra i familjen + pappa, så det blev lugnt ... precis som jag gillar det. Vi kollade på TV, åt god 3-rätters mat, spelade spel och drack lite vin (ja, inte barnen, då). Sen gick vi ner till biblioteket strax före midnatt för att se på stadens fyrverkeri. Det var verkligen superhäftigt. Jag har aldrig tidigare varit iväg för att se fyrverkeri någonstans, men i år knallade vi iväg ... eller ... vi småsprang nog, faktiskt, eftersom vi var lite sena. Otroligt vacker och stämningsfullt var det ... och maffigt ... och sen, när fyrverkeriet var över, så gick vi hem för att skåla. Därefter fick barnen gå och lägga sig.

http://static.sdnn.com/wp-content/uploads/2009/06/fireworks-20091.jpg

I morse var Amanda bra trött i alla fall. Hon gillar ju att sova i vanliga fall också på morgnarna, men i morse var det verkligen extremt, för hon gick inte upp förrän klockan nästan var 11.30. Men ... så lade hon sig ju först strax före 1 i går kväll.
Vi andra gick ju upp lite tidigare, men jag tyckte vi kunde låta Amanda sova. Hon hade nog blivit på så dåligt humör annars. Hon brukar kunna bli det.

Idag har det annars varit en rätt lugn dag. Jag har tvättat en del, kollat lite på TV, spelat lite Sims 3 och så åkte pappa iväg vid 12-tiden. Han har varit hos oss sen den 22:a, så nu blev vi plötsligt ensamma igen. Känns ju lite konstigt. Nu lär det nog dröja tills vi ses igen. Han bor ju numer i Luleå ... sedan några veckor tillbaka ... och det är ju en bra bit dit. Fast ... jag tycker det är mycket bättre att han bor där än där han bodde tidigare. Hoppas bara allt går bra för honom nu.

Jag tänkte senare skriva om året som har varit, fast det tar jag i ett eget inlägg när jag får tillfälle. Nu tänkte jag spela nåt spel med familjen.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar