måndag 24 januari 2011

Sov så gott!

I natt sov jag så otroligt gott. Var alldeles slut igår kväll, antagligen och jag somnade rätt snart efter att jag lagt mig. Sen kände jag mig så tung i kroppen och alldeles lugn i övrigt ... och varje gång som jag vaknade till på natten, så kände jag mig bara så ... så ... fruktansvärt avslappnad.
Det är inte vanligt att jag sover så där bra, fast de senaste dagarna, så har jag faktiskt känt mig otroligt trött på kvällarna och nätterna ... som om jag är alldeles utmattad. Vet inte varför, men kanske kan det ha ett samband med att jag jobbade lite mer än vanligt förra veckan. I så fall borde det väl bli bättre snart, för nu behöver jag inte jobba över nåt mer ... för den här gången.
Visserligen är det rätt skönt att känna sig så där trött ... om tröttheten koncentrerar sig till de sena kvällarna och nätterna. Då är det heeeelt okej att känna sig slut. Hoppas det blir fler sådana bra nätter. Hellre det än att jag får ligga vaken i flera timmar och bara oroa mig över att få för lite sömn. Då är jag hellre däckad på natten ... så känner jag mig mer utvilad på dagen sen.

Nu ska jag strax lägga mig, så jag förhoppningsvis får en till bra natt. Egentligen har jag ju en massa blogg-idéer, som jag vill skriva om, men dem får jag skjuta upp tills vidare. Sömn, är mycket viktigare för mig just nu.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar