söndag 2 januari 2011

Året som varit

Så har ett nytt år tagit sin början. År 2011, måste man nu lära sig att skriva. Jag skriver ju datum på jobbet alla dagar, så det måste jag pränta in nu direkt.

År 2010, var ett väldigt bra år, måste jag säga. De saker som var mest minnesvärda detta år, var:

  • Vi skaffade två kattflickor i Januari.
  • Jag fyllde 34 år i Februari (ingen rolig händelse, dock, eftersom jag efteråt började få en extrem åldersnoja).
  • Viktor var med i skolans musikal och gjorde ett strålande framträdande som cirkusdirektör.
  • Viktor blev sångare i bandet Death Rippers och vann en talangjakt med den egenskrivna låten "For Tanzania".
  • Jag startade den här bloggen.
  • Amanda avslutade sin dagistid och vi sa alla adjö till Nyängens daghem ... där vi haft barnen sedan 2006. Plötsligt hade vi inte längre något dagisbarn.
  • Sommaren var otroligt het och en hel vecka i hettan fick jag spendera helt ensam hemma i lägenheten. Maken tog med sig barnen till sina föräldrar, så han kunde få studiero medan svärföräldrarna underhöll barnen. Själv, så arbetade jag fortfarande, men efter arbetstid så var jag ensam.
  • På semestern åkte vi först till Helsingfors, så Viktor kunde delta i Helsinki Judo Camp. Så var vi till Borgbacken, Högholmen och sen vidare till Danmark ... till Tivoli i Köpenhamn och därefter vidare till Legoland i Billund.
  • Amanda började 1:a klass.
  • Viktor fyllde 10 år.
  • På Höstlovet åkte vi till Sverige och där deltog Viktor i sin allra första judotävling, där han fick med sig en bronsmedalj.
  • Jag började sjunga på Bel Canto. För första gången på mycket länge, så gjorde jag någonting helt för mig själv och satsade på mitt eget intresse ... ett mycket bra beslut!
  • Jag var med och sjöng solo inför folk för första gången sedan gymnasietiden och strax efter fick jag tillfälle att sjunga i en video-kalender på jobbet.
  • Snön kom redan i November ... massor av snö.
  • Pappa skiljde sig från sin fru ... det bästa på hela året ... ja, det bästa på väldigt många år, måste jag säga.
  • Vi firade en mysig jul tillsammans med både mina svärföräldrar och min pappa.

Ja, det var väl i stora drag mitt 2010. Ingen flytt för oss i år ... annars flyttar vi väldigt ofta ... fast det har ju varit ett annars väldigt händelserikt år.
Så nu hoppas jag att 2011 blir ett ännu bättre år ... om det ens är möjligt. Nytt år, nya möjligheter, som man säger.
I Augusti firar jag och maken 10-årig bröllopsdag. DET är stort och måste ju absolut firas. Hur, vet jag inte än, men det får väl planeras senare ... när vi närmar oss datumet.
Snart fyller jag 35 år också, men det är ju inget vidare att fira. Jag känner att jag inte vill bli äldre längre. Tyckte det räckte vid 33. Nu behöver jag inte fylla fler år. Tyvärr är det ju rätt ofrånkomligt.

I morgon är det jobb igen ... efter att jag varit ledig i 5 hela dagar. Det känns väl lite si så där. Men, men ... jobba måste man ju. Denna vecka är ju dock lite kortare, eftersom det är röd dag på torsdag. Skönt!
Fast i morgon får jag släpa mig iväg till jobbet medan resten av familjen lugnt kan sussa vidare. De har ju ledigt i en hel vecka till.

Inga kommentarer :

Skicka en kommentar